söndag, oktober 16, 2011

Så var det den gamla röda soffan...

som vi pratat om att slänga ut i så många år!
Ända står den kvar på samma plats år efter år. Nu har den fått tid på sej tills vi renoverar denna våning...
Men i vårt hus vet man aldrig om det sker om 1 år eller 20 år.
I väntan på att vi ska kunna bestämma oss för hur det ska bli så tyckte jag det var dags att piffa upp den röda soffan lite.
Det blev med en vit fleecefilt. Mjuk och skön att sitta på. Solstrålarna dansade så fint igenom fönstret just då jag tog kort. Tänk vad glad man blir av solsken!
Sen sydde jag lite nya kuddar enligt principen Man tager vad man haver! Det var dock inte riktigt meningen att dom skulle bli som Tripp, Trapp, Trull i storleken men så kan det bli då man tar vad man har.

Imorgon är en ny vecka och då får barnen höstlov i slutet av veckan. Gissa vart lillebror i huset vill åka över höstlov???
Till Ikea!
Nä fy sjutton sa storebror, en dag i året går bra men jag orkar inte en dag till!
Så få se hur det blir med den saken...
(Lillebror hade ju naturligtvis en baktanke med besöket, han hoppas få ett Tv-bord)

4 kommentarer:

  1. Blev superfint!!Å enkelt med man tager vad man haver!//Anette

    SvaraRadera
  2. Super fint,ser mysigt ut.och kuddarna var så snygga så jag vill oxå ha en....
    /anki

    SvaraRadera