söndag, oktober 23, 2011

På väg till Ikea i torsdags...

tog vi kaffepaus på vägen ner. Jag satte i egen kaffetermos för då kan man stanna och ta kaffe då man vill utan att åka och söka ett kaffeställe(som i våras ;) ).

Korgen är slutresultatet av de tomma kaffepaketen jag satt och sydde tidigare. Tappade räkningen men det gick åt över 40 tomma kaffepaket till den lilla korgen.

Några njöt av blåsten vid vattnet ;) Som ni ser vi har ingen brådska då vi åker iväg, så männen har lärt sej att vi är inte hemma före sena natten då vi åker...
Och julen hade kommit till Ikea! Men det enda jag köpte var jul papper och en julstrumpa. Nästa gång jag åker dit tror jag det blir en barnfri resa, för då ska jag shoppa. Utan barn som ser en massa som dom tycker att dom behöver...

I våras då vi var dit köpte storebror en byrå med 6 lådor, det var planerat. Han hade kollat på nätet före och visste precis vad han ville ha!
För någon månad sen önskade lillebror sej en 120 cm bred säng. Sen då höstlovet kom ville han till Ikea för han önskade sej en Tv-bänk. Han köpte varken det ena eller det andra. Men vad han köpte får ni veta en ny dag, bara jag hunnit och ta en bild av det....
För nu är det dags att göra sej redo för att åka med killarna (3 stycken idag) på tennis.
Ha en skön söndag!

1 kommentar:

  1. haha ja men är man ut på shopping å slipper ut en gång så gör man...huvudsaken är att vi ALLTID har skit kul på våra resor!
    Oj shit va snygga typer på mittersta bilden...var det dom som kom ur deckaren?!
    Snarrt sticker vi igen å då ska DU shoppa det ska jag se till. Vet du va vi gör nu da? vi pusslar ihop sänken...och du vet vad det betyder, har storstädat hela huset idag!!!!!
    Tusen tack alla som va me på shoppingresan!
    /syster

    SvaraRadera