söndag, december 27, 2009

Hyacinterna doftar så gott....

























i vårt hus!
Och solen kikar försiktigt fram där ute.
Vi har avnjutit god mat i gott sällskap hela julen.

På julafton hade vi knytkalas, syster och hennes man kom och åt med oss och hade med en massa godsaker. Dessutom uppskattar jag att makens faster också ville komma och äta och fira jul med oss.
Senare på kvällen kom mamma och pappa på kaffe.
Jag uppskattar allt det hemma gjorda på julbordet. Den hemma gjorda senapen är super (trots att jag aldrig själv testat göra den). Men jag har lämnat vinkar både till min syster men också till makens syster och det lyckades! Båda hade gjort senap till oss.
Dom har helt olika smak och jag gillar båda!

Juldags kvällen hade vi gäster och annandag jul var vi och avnjöt julmat hos makens syster!
Julmaten är så otroligt god att man äter på tok för mycket så då sista skinkbiten är uppäten känns det bra att det är ett helt år till nästa julbord!

Nu skall jag gå och avnjuta ännu mera julmat (tydligen tar den aldrig slut) sen skall vi åka och dricka en kaffe till mina föräldrar och se hur deras julgran ser ut i år!

Hoppas ni alla haft en underbar jul!

PS. Paketen under granen har en alldeles egen historia.
Lillebror ville överraska oss alla då vi kom upp på julaftons morgon, så han hade gjort paket till oss alla, och kl 2.30 på natten skulle han smyga ner med dem under granen.
Men då blev det livat i vår vakthund Tibbe!! Han skällde och morrade utan dess like, jag som vaknade fattade inte vad det handlade om, jag trodde nån var på trappan och ville in. Och tyst på hunden fick jag inte heller.
Då jag äntligen insåg att det var lillebror så fräste jag att han borde minnsann sova för att orka med morgondagen. Sen fick jag dåligt samvete och gick upp och stoppa om honom och gav honom en kram.
Mamma sa han jag ville överraska er men Tibbe förstörde min plan, MEN jag har en ny PLAN till nästa år. Hihi, om jag var Tibbe så skulle jag vara rysligt rädd för den planen.... (Lillebror avslöjade dock inte sin plan)

3 kommentarer:

  1. Lillebror är klurig han ;)//mor

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år syrran!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på nya året ♥ låter som en fin jul och en härlig lillebror...*L*...:)

    SvaraRadera