lördag, december 19, 2009

Nu är jag färdig!

























Med skolan alltså!
Trots att jag inte tänkte så mycket på det före, vi skulle ju bara och dricka kaffe och äta tårta och få våra betyg. Men väl på plats kändes det riktigt högtidligt. Ett bevis på att jag klarat det!
Jag har lärt mej otroligt mycket under dessa 2 år!

Att bo och arbeta hemma är inget jobb, det är en livsstil!
Och jag minns bakåt då jag flyttade in hit till makens föräldra gård, med en halv km till närmsta granne. Och hela mitt liv styrdes plötsligt av väder och vind. Vi kunde inte åka på julshopping för att det var snöstorm ute tex. för tänk om värmepannan inte kom igång osv. Vi jobbar jul, påsk och midsommar ...
Före hade jag bott i centrum, dottern hade kompisar bara genom att gå ut genom dörren, jag hade 4 veckors semester då jag kunde göra vad jag ville om ekonomin bara tillät osv.
Det var en omställning vill jag lova!
Sen allt dåligt samvete över att då andra barn hade ledigt så var våra barn med oss på "jobb", dom satt i nån traktor eller var med i växthuset.
Nu i höst sa lillebror en dag till mej, Mamma minns då då vi var små och vi hade körsbärs tomater i växthuset då vi fick vara med och packa och stämpla datum på. Visst var det mysigt mamma? Så dom verkar inte ha mått dåligt av det!

Idag uppskattar jag att bo och jobba hemma! Jag känner mej som en riktig lyxhustru då jag kommer ut på morgonen 1½ timme efter alla andra, bara för att jag är inne tills barnen åkt till skolan! Men precis som för alla andra finns det bra och jobbiga dagar, det är en del av själva livet. Och alla jobb har sina för och nackdelar.

Igår fick jag och dom andra i klassen våra betyg och en vacker julstjärna. Efteråt skulle jag via mamma och hjälpa henne med datorn, vilket visade sej vara en bluff! Då jag kom var syster också där och jag blev helt överraskad med blombukett och Marthakalendern som jag helt fräckt önskat i julklapp av syrran. Den kan jag verkligen rekommendera alla!! Där finns många små husmorstips!
Och blombuketten var nog en av dom vackraste jag sett, verkligen en julig bukett. Hoppas den håller länge... tyvärr brukar jag inte lyckas få rosor att hålla och därför känns det bra att ha förevigat dem på bild!

Usch, detta blev verkligen ett långt inlägg!! Jag skulle ju inte alls blogga då jag loggade in utan betala räkningar!

Ha det gott alla!



4 kommentarer:

  1. Grattis!Va snäll syster du har.Undras var hon köpt kalendern!?A

    SvaraRadera
  2. A: TACK! Mor och Far var också med i presenten. Hon köpte den på Korsnäs blomsterhandel, men dom borde finnas på bokhandeln i city oxå. Jag var in dit å fråga efter ifjol men då hade dom missat att beställ hem den så dom lovade tills i år...//torparmaja

    SvaraRadera
  3. He, he...ibland låter man sig luras ;) //mor

    SvaraRadera
  4. Muhaaahaa! Det är så kul att överraska dig!du blir så röd om kinderna då du fattar du blivit lurad!
    (och svågern var oxå med,i pressenten!!!!)

    SvaraRadera