torsdag, december 17, 2009

En vecka kvar till jul...













och ikväll har vi varit på skolans julfest!
Och njutit av att få höra en massa julsånger. Jag inser just nu att jag knappt lyssnat på några julsånger tidigare i år.

Idag kom julstressen som ett brev på posten, jag som inte alls känt stress tidigare i år.
Plötsligt insåg jag att nu är det en vecka kvar!!!
Jag brukar börja i tid att skriva upp vad som skall finnas på julbordet, ingredienser som skall handlas hem osv. I år är allt KAOS. Ingen har funderat över maten, ingen har ens pratat om att göra julgodis. Julklapparna är inte inhandlade, ingen tomte är efterlyst, julpyntet ligger på vinden osv.
Jag som alltid älskat julen! Vart har den känslan försvunnit??!

Lillebror är dock bara för underbar med sin uppfinnings rikedom! Barnen på eftis hade målat krukor som dom pyntade med lingonris och blåbärsris som dom sprayat snö på. Eftersom lillebror inte varit med då dom målade krukorna så fixade han en egen variant av papper som han målade rött och God Jul på. Sen satte han en plast påse inuti och vips hade han sin kruka fixat! Det var en present som värmde mitt hjärta alldeles speciellt!

Ta det lugnt alla ni som kikar in och låt inte julstressen påverka er! Imorgon är en ny dag och då kanske allt känns annorlunda även för mej!

2 kommentarer:

  1. Oj,lillebror e duktig han!Jag undrar oxå var min julfeeling e!?Hoppas de fixar sig,julen kommer endå!A

    SvaraRadera
  2. A, jag tror att det ibland blir för mycket av allt det goda! Kanske är det bara lugn och ro alla egentligen behöver över julen men istället stressar vi runt och söker den perfekta julen?!

    SvaraRadera