söndag, december 20, 2009

Vi närmar oss...

























julen med rask takt!

Men lugn och ro och gemenskap är det viktigaste i adventstider så därför började vi söndagen med att ta en promenad ut i skogen med vår gråhund Stella. Hon är ju van att få gå till skogs lördag och söndag. Och det var skönt att få följa med maken ut i skogen nu eftersom han varit borta i jakten så många helger nu.
Sen då vi kom tillbaka tog vi en liten sväng till och då fick Tibbe och kameran följa med. Jag hade hoppats få syn på en vacker gran också men kom ändå hem utan, vi såg så många intressanta spår och annat.
Maken kom hem med en mycket, mycket gles gran igår. Han gillar glesa granar och min mamma säger att då syns åtminnstone julgransprydnaderna i den.

Sen kan man ju undra om vi alls kan ha en gran på golvet eller om Tibbe klär av den?!

Sen hjälptes vi åt att torka damm och tvätta golv och ta in rena mattor.
Sen skall vi inte tala om alla dörrar och dörrkarmar som är fulla med finger avtryck...men jag försöker öva mej att lätta på kraven, så vi började göra julgodis istället. Och det uppskattade barnen!
Dadelkaka har vi också bakat.
Och imorgon åker jag och dottern till stor stan och handlar julkappar.

Men nu skall jag gå och sova! Barnen har jullov nu och då har jag ingen ursäkt att få vara lyxhustru så jag får glatt pallra mej ut till klockan 6 imorgonbitti..

Ha det gott alla!

1 kommentar: