torsdag, januari 07, 2010

God fortsättning på det nya året!

























Tänk att vi redan har kommit en vecka in på det nya året!
Och idag var det dags för första skoldagen i -29 graders kyla, efter jullov.

Detta år gav jag inga nyårslöften!
Det är så lätt att fokusera på allt man inte gjort eller hunnit, därför tänker jag bakåt på vad vi faktiskt gjorde ifjol (mest för att påminna mej själv). Vi satte in golvvärme och gjöt ett golv i källaren. Vi fixade vårt nuvarande sovrum, vi rödfärgade huset, vi renoverade lillebrors rum dit han nu flyttat.
Inte helt illa eftersom man tycker att allt går i snigelfart och att vi inte kommer framåt med renoveringen.

Av vår anställda fick vi ett "paket" till nyåret, det är något som hör till deras matbord på nyåret. Dom blötlägger ris under natten så det sväller och blir mjukt, sen paketerar dom in det i bladen med mungobönor och griskött. Lindar in i folie och kokar i 7 timmar. OM jag förstod henne rätt.
Riktigt gott var det i all fall!!
Och jag är så tacksam åt att få ta del av en annan matkultur!

God fortsättning på år 2010 alla vänner, hoppas detta år blir bättre än vad ni vågat drömma om!

5 kommentarer:

  1. God fortsättning själv, Torparmaja!
    Här börjar inte skolan förrän på måndag så vi har fortfarande jullov. Jag säger vi för maken är skolbilschaufför!

    Spännande med mat från andra kulturer! Är det öster ifrån?

    Man borde skriva ner allt som hänt under det gamla året och spara det i en anteckningsbok som man fyller i efter varje år.
    Det får bli mitt nyårslöfte!
    Lite sent, men ändå.

    SvaraRadera
  2. Matpaketet såg häftigt ut iaf!Hoppas på ett riktigt bra år för er alla!A

    SvaraRadera
  3. Såg gott ut detdär :) //mor

    SvaraRadera
  4. Hjälp tycker jag!hahaha det var säckert gott!/ syrran

    SvaraRadera