måndag, december 14, 2009

God morgon!













Oj det var länge sen jag själv kikade in här!
Trots att jag första gången genom tiderna inte känner julstress och en massa jag "måste hinna".
Det mesta är ogjort och kommer antagligen att förbli ogjort före jul i alla fall.

Vi sysslar med andra saker än vår traditionella julstädning. Förra torsdagen tapetserade pappa och maken lillebrors rum och nu ser vi verkligen fram emot att få börja flytta in lillebrors saker dit. Ännu återstår dock att sätta upp taklistor och golvlistor, och naturligtvis behöver el kopplas in.

Igår tänkte jag verkligen städa men killarna hamnade i gräl med varandra hela tiden, så jag gav upp och i stället började vi pyssla ihop julkort som dom skall dela ut i skolan till kompisarna.

Utegranen har också kommit på plats och även om den kanske är lite gles så är vi rysligt stolta över den, åtminstone storebror och jag. För det var vi 2 som hämtade hem den.

Julklapparna är inte inhandlade ännu och då jag går i affären kan jag inte låta bli att tycka att alla har redan mer än vad dom behöver. Tror dock inte barnen skulle uppskatta om tomten kom utan klappar och meddelade dom att dom har redan vad dom behöver. Så jag får väl ge mej ut i julhandeln endera dagen.

Men nu går klockan och det är dags att väcka barnen, sista veckan före jullovet!
Vart försvann höstterminen?

Ha en trevlig arbetsvecka gott folk!

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg krans du har!
    Undras vad moster får för julkort????
    Tror bestämt jag hämtar posten nu!

    SvaraRadera
  2. Jaa du - tiden går alldeles för fort och snart är det nyår ;) // mor

    SvaraRadera