söndag, oktober 18, 2020

På bloggen är det lika lugnt som...

verkligheten är just nu 👀 Det händer verkligen inte så mycket... Dagens stora fundering är hur jag får pelargonerna att övervintra?! Minns att morfar hade sina från år till år... Eftersom det blivit kallare nu fick de flytta in tillfälligt i farstun, jag göder dem inte längre....Men de är alldeles fulla med blomknoppar 👀 De skulle väl behöva blomma klart innan vinter förvaringen tycker jag...

Igår fick jag upp en tavla på väggen 👍 Det är lillebrors flickvän som målat den, där finns allt jag älskar.....Muminmamman, Tibbe och Sälgrunds fyr 💖Den passade perfekt i lyckliga hörnan 😂 

Hela tiden jag varit sjukskriven har jag tänkt... oj, om det ändå kom lite julstämning snart..... Som jultidningar att bläddra i eller julfilmer på Netflix osv.... Men idag då t.o.m storebror sa då han vaknade.. owao, första snön snart är det jul mamma.... Då kunde jag inte hålla mej längre!!!

 
Nu MÅSTE vi smaka på julen.... Så jag bakade kärleksmums med pepparkakssmak 😋När sen maken kom hem tidigare än jag väntat från älgjakten så blev det en tur ner till villan. Tibbe o jag tog en liten promenad och sen avnjöt vi kaffe med pepparkaks mums.... framför brasan...

Eftersom vädret var ruggigt och det små dugga ute så kändes det extra skönt att sitta där framför brasan. Vi satte inte på full värme eftersom vi bara var ner en liten sväng. Ja mycket mer än så händer inte i vår vardag just nu...

Ha det gött alla 💖

1 kommentar:

  1. Låter mysigt!!
    Ja samma r vill ha in lite julstämning just nu���� blir det tidigare och tidigare för varje år eller��

    SvaraRadera