söndag, oktober 04, 2020

Lite onödigt blåsigt....

 

idag på vår lilla runda tyckte Tibbe 😍 Gissar att lillebror också har det lite gungigt på båten, han har höstlov nästa vecka.

Jag är så tacksam att jag bor på landet med skogen runtomkring mej. När jag stiger ut på trappan har jag naturen inpå ❤️ Det är endast på sommaren det är jobbigt med alla myggor 😒 Men idag drack jag kaffet ståendes på terrassen. Tibbe tycker det är tålamods prövande att vara ut med mej just nu, han tycker att sniglarna springer om oss 😂
Men då man går sakta som en snigel hinner man njuta och se kantarellerna under granen 😍 Tyvärr kunde jag inte plocka dem men skickade bild till dottern som skrev att hon kan komma hem imorgon så plockar hon om de finns kvar. Såg några till också men vågade inte avvika från stigen så vi får se imorgon vad som finns 😊 Morgondagens meny är potatis och älgfile i gräddig kantarell sås 😋 Det var den söndagen.... 
Nu väntar jag storebror ska komma hem o hjälpa mej att fixa en pajdeg så blir det tacopaj o sallad då lillebror kommer hem sent ikväll. Sådana är vi..... alltid fest då någon kommer hem, spelar ingen roll om kl är 23 😂 Storebror nämnde det för någon dag sedan också att det var smaskens att komma hem sent från millin efter en 5-6 timmars bussresa och få mat och en varm bastu 😊
Ha det gött i blåsten ni som kikar in ❣️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar