torsdag, oktober 04, 2018

Välkommen....

OKTOBER!
Hoppas på många fina soliga dagar denna månad....
Jag skrev ju över helgen att jag har 3 intensiva veckor 
framför mej, de startade intensivare än jag trodde....
Det började med att Tibbe blev dålig i förra veckan,
han försämrades och det innebär sömnlösa nätter.
En natt går an men då det blir flera sömnlösa nätter blir
det tungt och man går omkring helt slut med konstant huvudvärk.
Man borde få vara hemma med sjuka hundar också!
Det tar lika mycket på krafterna som då barnen var sjuk...
 Siri sover bra och förorsakar inga bekymmer på något vis, men hon
är en ung hund på 1,5 år så hon behöver stimulans...
Nu verkar det gå mot det bättre med Tibbe igen 👍 
Behöver ändå diskutera med en veterinär eftersom jag tror
han behöver hjärtmedicinen han fick i somras och som
senare avslutades igen. Vi får se...
När jag först såg årets säsongmugg på bild tyckte jag den var ful.
Men i verkligheten tycker jag den är riktigt tjusig,
finare än många andra faktiskt 😃
Den påminner mej om lyckokänslan då första snön kom då jag var barn!


Sen skall jag dela med mej av ett husmorstips jag själv fått!
När sonen kom med arbetsjackorna och skulle tvätta dem
var de så smutsiga och eländiga att jag tänkte:
Tvätta??? Nä lägg dem i soptunnan!
Jag hade dock beklagat mej tidigare över att byggarna har gula
arbetskläder och att jag inte får dem rena!
Då berättade hon jag beklagade mej för,
 att en äldre dam som jobbat i tvättstugan förr alltid så:
-Blötlägg smutsiga arbetskläder i tallsåpa innan ni tvättar dem! 
Och resultatet var tillfredsställande!
Som nya kan de ju inte bli men så bra att han kan använda dem.
Sen ska jag inte längre klaga på priset på dessa kläder....
för då byxorna var helt slut på knäna tänkte jag klippa av
dem till shorts, men saxen tog dåligt på dem och kniven på 
overlock symaskinen skar inte heller genom tyget!
Så visst är det skillnad på kvaliteten! 

Ha det gott ni som kikar in, nu dags att koka kaffe och ringa veterinären!

2 kommentarer:

  1. Oj stackars Tibbe! Får hoppas ni får någon hjälp nu. Du behöver ju oxå få din sömn om nätterna. Som du säger: en natt går det att vaka men när det blir flera å rad blir man ju helt slut och hjärnan blir ur funktion. Tycker att den mumin muggen hör till de snyggare. Men den är ju blå, min favoritfärg på porslin 😊 Tack för att du delade med dig av det tippset!Det kan vara bra att veta.Ha det gott i höst mörkret! Och jag håller tummarna för Tibbe!

    SvaraRadera
  2. Så fin muggen var och Siri; tror inte hon tröttnar på att leka med pinnar ;)
    Hoppas det ordnar sig till det bästa med Tibbe vännen.
    Bra tips det där :) Ha det gott!

    SvaraRadera