söndag, september 30, 2018

Tiden går fort...

då man har roligt 😃
I fredags när syster slutat jobbet och jag vaknat upp
efter nattvak så for morsan och syrran o jag på en mini tripp.
Vi skulle och köpa en present...
Men oj vilka fantastiska hantverk denna kvinna hade i sin butik,
allt handgjort av henne själv!
Det kommer att bli ett återbesök men då skall jag handla åt mej själv 😃
Tills dess nöjer jag mej med denna nyckelring
åt villa Sjöstrands nycklarna.
Den föreställer Sälgrunds fyr...
Då vi ändå var i närheten passade vi på att besöka denna
fantastiska plats. Sist jag var hit var det snö och kallt...
Kanske nästa år kommer jag i sommarvärmen och kan bada där?!
Jag gillar texten på väggen....
Verkligheten är inte allt här i världen!
Efter vi strövat omkring här smakade det gott att 
åka och dricka en varm kaffe!
Bara att inse fakta att hösten smyger sej på med kallare väder.
Själv fick jag den bästa fredags överraskningen man kan få 😍
Jag blev så otroligt glad och lycklig!
Eftersom det är min lediga helg checkade jag ju in på villa Sjöstrand.
Maken är i full gång med vårat bastu projekt där!
Och vi tänker gjuta golvet innan vi tar vinter,
sen får vi se om det blir fortsättning följer nästa år, eller?
Igår packade vi ihop och åkte hem för vi hämtade Siri
hos "farmor o farfar", vi har delad vårdnad nu medan
ungdomarna är i Amerika.
De har varit en vecka i Seattle och nu startat resan ner
mot Los Angeles, inatt övernattar de i Newport.
Det är så intressant att få följa deras resa hemifrån 😊
Storebror har avslutat praktiken för denna gång och är 
nu tillbaka i skolan. Han har mycket mera energi nu då han kommer
hem och här om kvällen tyckte han de skulle gå ut och fixa
till våran väg med att fylla sand i alla gröper.
Och varför jag tar med denna bild?
Jo, efter alla äventyr och intressanta utfärder till olika platser...
känns det som bomull i hjärtat att hitta ett foto taget från
det egna köksfönstret.
Det här är vår alldeles egna underbara plats på jorden 💖

Ha det gött ni som kikar in!
Själv har jag 3 intensiva veckor framför mej på alla sätt o vis 😃
Nu gäller det bara att hitta lite roligt att smyga in bland alla måsten också
så kommer det att bli toppen 👍

2 kommentarer:

  1. Säkert härligt att besöka Strömsö och få se allt live. Jag har aldrig varit dit, vi har bara pratatom det några gånger bl.a då de haft blom försäljning där. Så din dotter och hennes kille är ut i stora världen! Det är säkert en upplevelse ut över det vanliga. Sen att kunna följa med på deras resa hemmifrån är också härligt. Allt är möjligt med dagens teknik. Njut och ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  2. Gillar bilden från köksfönstret, ser så fint ut hos er där :)
    Siri, så pigg och alert på sin bild.
    Härlig upplevelse vi hade i fredags, mera sådant....

    SvaraRadera