fredag, oktober 05, 2018

När vi var på promenad igår...

innan jag for på jobb visade Siri tydligt att hon längtade ut i skogen!
Japp, jag släppte henne lös och kastade pinnar med henne
och tog genom skogen hem.
Belöningen blev en kantarell smörgås 😊
Jag visste då jag kom på jobb att jag skulle jobba med en
pensionerad vikarie som jag aldrig träffat förr.
Åh, vilken människa 😍
Man märkte att hon jobbat hela livet inom vården,
och hela hon var så go och inspirerande att det kändes 
som en gåva att få träffa henne och jobba med henne 💖
 
Idag har jag haft ledigt och hade turen att få tid till veterinären...
Tibbe fick lugnande och somnade så gott...
och han hade ett ca 10 cm långt grässtrå långt inne i nosen 😱
Nu är det borta och även om han är lite "groggy" ikväll
andas han mycket bättre 💖
Tyvärr har hans hjärtljud försämrats och det blir besök till
kliniken i Seinäjoki till en kardiolog om 3 veckor.
På hemvägen tog vi en tur via villa Sjöstrand där maken
var och jobbade på bastuprojektet.
Vattnet var ovanligt högt nu och slog över stenarna 
jag brukar stå på...
I frysen hittade vi goda morotsrutor som dottern bakat,
och med en jobbig vecka bakom mej var det gott att njuta av
lugnet på villan och kaffe med dopp.
 
Idag ringde en väninna och vi pratade länge,
hon sa så fina ord om mej också så livet lyste efteråt.
Tänk vad några positiva ord kan lyfta en då det känts tungt 💖
Kvällen avslutade vi med bastubad och
 efter fotbad och peelingkräm och ansiktsmask osv..
så börjar jag snart känna mej som en människa igen!
Jag har inte gjort någonting annat idag än besökt veterinären
och pysslat om mej själv.
Nu dags att ta natt så jag orkar upp på jobb imorgon!
Nu hoppas jag Tibbe tillfrisknar och att jag får nattsömn så 
blir livet betydligt lättare igen 😊
För när kroppen blir helt slut och huvudvärken smyger sej på 
ja då känns det som allt annat också går snett...
De dagar är det extra viktigt när man lägger sej att 
fokusera på 3 positiva saker som man är tacksam för just den dagen!

Ha en fin helg ni som kikar in 💖

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att Tibbe fått hjälp. Men tråkigt med att han har hjärt problem. Inte illa att hitta skogens gula guld när man är ut med barnbarnet 😊. Kantarell smörgås är gott! Skönt med avkoppling och bastubad! Här blir det bara alltför sällan med fotbad. Det som är så avkopplande och skönt. Allt gott till er!

    SvaraRadera
  2. Tur att Tibbe mår bättre och tack för senast!
    Ha en fin vecka! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mumsigt med kantareller :) Hoppas hoppas lilla Tibbe får god hjälp med hjärtproblemet, jag fattar inte hur han kunde ha det långa grässtrået i sin lilla nos, så tur han fick bort det...Ha det väl!

    SvaraRadera