torsdag, oktober 18, 2018

3 mycket intensiva veckor...

(syster förgyllde min ena dag med dessa vackra blommor)
är snart bakom!
Även om det varit både intensivt och roligt så ljuger jag
om jag påstår annat än att jag är trött just nu....
Och då blir jag tjurig och grinig att leva med...
fråga min man, han vet!
Men man hittar också lärdomar i alla situationer....
själv har jag bestämt mej för att när jag åker bort
eller har gäster så stannar telefonen i väskan!
Jag har också varit likadan, levt i symbios med min telefon...
Men när någon vill träffa mej och jag redan har mycket
i min almanacka och vi ändå träffas...
och personen har fullt upp med sin telefon inser man hur 
idiotiskt det är!
Och lite skamligt måste jag erkänna att jag efteråt tänkte
att det var bortkastad tid att umgås med någon som bara ser sin telefon! 
Och även om vi skrattat åt min mamma som alltid har
telefonen hemma så måste jag ge henne pluspoäng för att hon 
umgås i verkliga livet då hon åker bort!
Men visst kommer min telefon att följa med mej,
den kan ju behövas och jag tar ofta foton med den....
den fulla almanackan har innehållit mycket roligt program...
och god mat också mellan varven 😊
Denna kväll var vi nästan 30 personer som var ut och firade
och jag såg ingen som satt med sina telefoner under hela kvällen!
 Så jag var mycket diskret då jag tog bilden och samtidigt
skickade ett sms till storebror...
Kan du vara snäll och gå och kolla om jag drog ur locktången? 😱
Lillebror är hemma på höstlov denna vecka 💖
Och när han skickade och frågade om jag behövde något från båten,
kunde jag inte längre motstå denna vackra dricksflaska i metall...
Den är som en termos så man kan ta med både varma eller
kalla drycker i den.
Och jag är faktiskt en sådan som tar med vatten flaska nästan 
vart jag än åker! Jag förstår inte varför jag skall köpa gammalt
vatten i plastflaska då jag ta med färskt och fräscht hemifrån 😃
Hösten har varit ovanligt vacker i år och jag har varit ut
så ofta som jag bara haft möjlighet.
I måndags räfsade jag bort alla dessa löv men som ni ser
är det många kvar i träden och de har nu fallit ner så
det syns inte längre att jag räfsade.
Lillebror och maken hjälpte också till, då de kom hem från villan.
Ibland blåser det verkligen fel vindar tycker jag då jag 
ser alla löven som blåst från skogen och lagt sej på vår gräsmatta 😃
Och maken har köpt en sele till prinsen 💙
Men prinsen gillar inga förändringar så nu är det stora
protester och ett helt skådespel innan vi kommer ut...
Men han viftar på svansen så hela han skakar men han 
markerar ändå tydligt att det skett en förändring här nu....😃
Inspirerad av höstens färger fick jag en ide om att sticka en sjal
eller scarf, och så sällan som jag får idéer nu för tiden så...
var jag tvungen att rusa till handarbetsaffären efter jobbet en dag.
Med hjälp av hon som driver affären hittade jag både garn och mönster
som föll mej i min smak enligt vad jag tänkt mej 😊
Och även om vi haft en varm och fin höst så är det skönt att dra på
sticka sockorna vissa kvällar då man ändå känner sej små frusen.
Siri har nu flyttat hem tillbaka och även om det är över en vecka 
sedan har jag inte hunnit träffa ungdomarna sen de kom hem 😥
Bara de 5 minuterna i dörren då jag lämnade Siri.
Men även dottern har haft väldigt intensivt program med både
skola och tent och jobb...
 
Storebror har höstlov denna vecka (precis som lillebror) men han passar på 
att jobba, han har insett att som 18 årig behövs pengarna..
Bara bilen kostar ju att tanka....
Själv prickade jag in semestern lite galet,
trodde jag prickade in höstlovet men hade valt veckan efter🙈
Kanske dags att uppsöka optikern?

Detta blev ju väldigt långt inlägg....
Nu måste jag avrunda och göra mej redo för jobb,
för klockan rusar med fart...

Ha det gött alla och njut av hösten 💕

3 kommentarer:

  1. Håller med det är störande då telefonen tar upp allt större tid än att sitta och prata eller annars umgås!
    Så fina höstbilder ��
    Och din scarf blir SÅ fin!
    Tack för igår ❤️

    SvaraRadera
  2. Äldre människor kanske inte (slavar) sig under telefonen på samma sett som ungdomarna. Å jag tycker också att man skall lägga bort den när man åker ut för att umgås eller på jobbet. Vi behöver inte vara anträffbara i både tid och otid och vi behöver inte kolla varje pling som kommer i den genast. Sånt väntar på oss:-)
    Härliga höstbilder, vackra blommor och en jättefin sjal på gång. Den vill jag se slutresultatet av.
    Allt gott till er!

    SvaraRadera
  3. Gillar din nya flaska :) Och tack för senast :) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera