onsdag, september 05, 2018

En såndär skön ledig dag....

maken undrade igårkväll om jag ville komma med ner till villan...
de skulle sätta plåten på bastu taket idag....
jag svarade aldrig i livet tänker jag vakna 7.30 när de spikar
 på min lediga dag!
Jag vaknade ut sövd kl 7, fixade smörgåsar till storebror innan 
han åkte, kokade en stor mugg kaffe.....
Och känslan när jag bänkar mej på soffan med en bra bok,
kaffe upphällt i den stora muggen jag fick av väninnan då hon
kom tillbaka från Rumänien,
hela huset för mej själv och klockan är endast 7 💖 Owao!
I normala fall skulle jag ha somnat i från både kaffe och bok,
men inte nu...
Jag har varit så pigg den senaste veckan!
Jag minns inte att jag skulle känt mej så pigg på flera år,
så jag är livrädd att det snart är förbi igen!!
Jag har passat på att vara i trädgården varje dag....
klippt häcken (blev aningen ojämn)
klippt gräs, rivit brännässlor...
rivit bort ogräs ur hundburarna (då kom maken och hjälpte)
med bara en bur i användning växer de andra igen...
Men till helgen kommer Siri hit så det passar bra att
ha alla burar i skick så de kan vistas ute också.
Och vädret har varit fantastiskt....
på denna skogspromenad hittade vi delar av en gammal dörr,
och jag frågade maken vad den gjorde där?!
Det var dock sönernas projekt från de var yngre...
Jag fascinerades över hur de fått dit den så långt bort från
växthuset över åkern och in i skogskanten?!
Antagligen var det så stor ansträngning så den lämnade dit
och den slutliga kojan byggdes en bit från torken vår 😃
Men det är med glädje och värme jag beundrar dörren,
och minns alla verktyg som lämnade i naturen till makens
irritation att söka upp dem,
alla kläder som låg över hallgolvet då man kom in trött ur växthuset,
och irritationen då man fortsatte in i köket och mjölk o bröd
och allt stod framme på bänkar och bord. Men....
Det var en väldigt LYCKLIG tid 💖 😃
 
Men nu är det dags för mej att ta natt!
Och njut av det fina höst vädret kära ni!

3 kommentarer:

  1. Ja vilket härligt höst väder vi har! Vem kunde ana att höstens väder också skulle bli så här fint efter denna varma sommar. Vilken energi du haft!Hoppas bara du inte förbrukat allt på en gång. Det är något som jag brukar göra nämligen. Jag brukar också gå på när jag har mina energi dagar, sen tar det stopp och jag blir jätte dålig. Men man blir ju så glad när enegin är på topp och man orkar 😄. Fortsätt njut av hösten!

    SvaraRadera
  2. Ja vilka härliga dagar vi haft vädermässigt, helt otroligt :) Så mycket du hunnit med och så härligt när man känner orket komma...Ler åt dörren i skogen, det är nästan så man ser när de går iväg killarna släpandes på dörren, härlig tid det där...Men alla tider har på sitt sätt sin tjusning och det är ju så det ska vara, livet vi lever....Finns alltid ljusglimtar i vardagen, fast inte alltid man ser...Skön dag till dig!

    SvaraRadera
  3. Skrattar åt killarnas dörr. Kan också se dem där de drar den och inser att tiden går så fort! De var ju just hos moster och lekte kurra gömma och gjirde hästar å kor av kottar!!!
    De har båda (alla tre) växt upp till underbara individer och snälka hjälpsamma människor.mosters älsklingar ❤️
    Vad roligt att höra att din energi är på gång och jag önskar av hela mitt hjärta ta att det är här för att stanna!!! ��
    Kläder och mhölk med bröd på borden saknar INTE jag just nu då man kommer hem trött med huvudvärk men jag vill inte vara utan den heller❤️
    Ha en fin dag världens bästa syster! Vi ses imorgon!!!

    SvaraRadera