lördag, april 22, 2017

Ledig.....

igår morgon (fredag) gick jag hem och sova efter
2 nätter i jobb...
och jag är ledig till tisdag eftermiddag 😲
Så igårkväll checkade jag in på villa Sjöstrand.
Imorse avnjöt jag kaffe i lugn och ro med en bra bok..
Stickade klart mina vantar (ett mångårigt projekt)
Dessutom matchar de ju mumin väskan i färgerna 😆
Slängde in broiler i ugnen, eftersom jag bestämt mej
för att göra en broilersallad..
Och skickar runt och kollar vad folk håller på med?!
Inte för att jag känner mej social utan för att jag 
är nyfiken på vad folk gör med sina "lediga" dagar.
Sen funderar jag om jag skall åka hem och tvätta fönster,
men maken tycker det är onödigt idag 😆
Åker i alla fall ut på några ärenden och hem och
fixar broilersallad till tonåringarna också.
(Fast de kan koka själva)
Salladen var dock uppskattad och de skrattade
och tyckte att hotell Torparmaja levrerade bra idag!
Jag brukar nämligen säga att de skall lyfta på rumpan
och aktivera sig för de bor inte på något hotell!

Nu har jag återvänt till villa Sjöstrand,
maken har skalat potatis och grillen är startad.
Och ikväll skall jag bänka mej och titta på 
Stormskärs Maja en film jag sökt utan resultat,
men så överraskades jag av att få den av syss 💖
Trots en underbar ledig dag har jag svårt att 
släppa känslan av att jag bara slarvar bort 
de lediga dagarna 😳

Trevlig helg alla!

4 kommentarer:

  1. Ibland behöver man ju få koppla av också när man är ledig. Så snygga vantar du har gjort. Är det Närpes vantarna? Tycker det liknar det mönstret. Fönstertvätt, det borde jag också börja fundera på, men kanske ingen ide' när vädret är så här ombytligt. Njut av dina lediga dar nu och ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Älskar vantarna och ja, de går färgmässigt ihop med Muminväskan. Salladen ser jättegod ut och ler åt killarnas uttryck, hotell Torparmaja, där fick de till det!! Ha det bra!
    PS! Hoppas det blev rätt denna gång, i förra inlägget står det har det bra, även då menade jag ha det bra, tänk ibland vad en bokstav kan göra för betydelsen av ordet, detta sagt i förbifarten, ibland styr plattan över mig ;)

    SvaraRadera
  3. NJUT NJUT NJUT,KOPPLA AV, KOPPLA AV, KOPPLA AV!!!!!
    Underbart frech ser salladen ut, och vantarna är SÅÅÅÅ FINA!!!
    Ha en fin fin fortsatt ledig helg. Här är en som väntar på sin moster tid i morgon !!!!

    SvaraRadera