tisdag, maj 09, 2017

Ojojoj, vad tiden går fort....

snart är det jul...
Och jag har redan börjat handla julklappar 😆
Fast den lilla filuren som får samlartallrikarna är så
liten så han läser inga bloggar.
Ute är det också kallt tycker jag, sol ena stunden och 
snö eller hagel i nästa stund!
Och just nu undrar jag varför vi köpte en sommarstuga??
Vi borde skaffat en lägenhet vid medelhavet!!!
Jag vill ha sol och värme NU!
Att tiden går fort märks också på Siri,
hon växer så det knakar och nu står öronen upp också!
Hon har redan växt om Tibbe...
Sist jag bloggade hade jag ledig helg
och var på villa Sjöstrand.
Jag hann både få vantarna färdiga och restgarnsfilten,
det var lugn och ro och mys vid brasan.
Sen frågade jag mamma om hon också ville ha ett par vantar,
men hon måste sticka dem själv 😂
Jag hade också köpt ett stickprojekt jag menat sticka till 
systers killar, men nu fick hon ta garnet och sticka själv 😂
Så det kändes riktigt bra! Som jag hunnit få många projekt klara
bara för att jag fick ge bort dem 😂
En kväll fick jag också äran att vara med lillebror,
han hade målat om moppe och skulle sätta på de
nya klisterbilderna. 
Lite nyfiket undrade jag varför jag skulle vara med,
de brukar ju annars fråga pappa....
Svaret var att han räknat ut att jag hade övat att plasta
skolböcker i 16 års tid så jag borde klara det bäst att få på
klisterbilderna utan en massa luftbubblor bakom 😜
Och barn muminmuggen jag köpte på loppis såg så
ensam ut så jag köpte den äldre av dem också...
Och plötsligt landade denna också hos mej 😆💖
Och familjen påminner mej om att det behöver ju inte 
bli en hysteri över allt!!
Vad ska du med dem till??
Jag förstår inte alls frågan?!
Jag kan väl sitta och titta på dem?!
Folk hänger ju tavlor på väggarna också,
inte gör dom heller någon annan nytta än att tittas på... 
Och slutligen en riktigt solskens historia...
Min första kinaros jag fick av syster dog.
Min andra lever och mår bra och börjar blomma lagom
till morsdag 💖

Allt gott till er som kikar in!

4 kommentarer:

  1. Jo tiden rusar verkligen iväg! Snart är halva Maj månad till ända. Måste skratta åt din son 😅, han har verkligen räknat ut det, vem som kan saken bäst. Restgarns filten blev jätte vacker! Rätt smart att dela ut projekt man vill slippa åt andra. Undrar vem som skulle vilja ha mina halv färdiga 😂. Om man har samlar iver kan man ju inte få för mycket av något. Vi har ju också alla olika saker vi samlar på. Kinarosen blommar så vackert!! Önskar jag kunde ha levande blommor inne. 🙁 Men man får ta det som det är. Njut av livet!

    SvaraRadera
  2. Vacker Kinaros, vacker filt och härliga Muminsaker och fin moped �� Oj så Siri växt och så fin hon är ��
    Här puttrar kalopsen på spisen och vantarna är färdiga, tack för garnet. Så glad för det! Blir nog ett par till lillasyster också....Ses i morgon!

    SvaraRadera
  3. Your dog is cool! I love animals, so we have two dogs and three cats at my home;)

    SvaraRadera
  4. Coola muggar. Jag kunde använda dem för gäster.

    SvaraRadera