torsdag, april 06, 2017

Hemma efter intressanta...

och lärorika dagar i Tammerfors!
Och i trevligt sällskap!
Trots det är det som alltid
 borta bra men hemma bäst 😊
Och så...
har de nya mumin säsongs muggarna,
 anlänt till affärerna 😍
Sommarteater heter den och motivet i sig är inget nytt,
det var med på en av barnserviserna tidigare...
 Den fick storebror i 1-års present av mormor o morfar.
De har köpt åt alla barnbarn en muminservis till
1-års dagen!
Jag tror inte det var deras tanke från början men
 det har varit en uppskattad present 😍
 (Jag tror också att alla barnbarn har olika serviser)
(Bild från nätet)
Mest likhet i motivet ser man på tallrikarna,
fast den bilden är lånad från nätet eftersom jag 
inte har några planer på att köpa tallriken 😌
 
Och på tal om barnserviser och muggar...
 så hade jag inga planer på att samla på dem,
före jag trillade över denna goding på loppis.
Denna var i perfekt skick 💖
Och kom ut i mitten på 1990-talet någon gång,
någon tallrik fanns inte på loppis men 
det är inget jag gråter över!
Maken förstod inte alls varför jag skall ha denna,
den är ju mindre och rundare än alla andra.
Själv tycker jag den är alldeles ljuvlig 💖

Oj, detta blev verkligen ett helt mumin inlägg😲
Må gott alla och passa på och köp säsongsmuggen
medan den ännu finns i affärerna 😆

6 kommentarer:

  1. Vad kul att Tammerfors resan var bra men förstår ju dig att borta bra men hemma bäst,specielt nu också då du bara var hem och vände så att säga.
    Jo muminbarnservicerna är uppskattade!!!
    Ja den är verkligen fin sommarens muminmugg vill nog oxå ha en ��
    Va häftigt du hittat den på lopois!!!!!så coolt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var barnmuggen som var köpt på loppis:)
      Säsongs muggen var nog köpt i affären, den har nog inte hunnit till loppis ännu :)

      Radera
  2. Visst är det roligt att ibland få åka bort och uppleva lite ombyte i vardagen, men hemma är ändå alltid hemma. Men det skulle ju också kännas fel om vi inte älskade att få vara hemma.
    Hur många muminmuggar börjar du ha i din samling? Hos oss har vi bara en som min man fått som gåva. I mitt skåp finns det mera Nalle Phu muggar. Fast inte samlar jag på dem, jag har fått de flesta av dem. Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag har en barnmugg nu. 4 st engelsk tea mugs och kanske ca 60 arabia muminmuggar :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Javisst är det så, borta bra...skön känsla :)
    Jo såg att muggarna anlänt, tänkte på dej när jag såg i en tidning i någon annons...
    Kul att ni kom över igår :) Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera