mÄndag, april 03, 2017

Hemma efter en underbar helg...

i Stockholm! 😊
Jag Àr sÄ glad att jag for pÄ denna resa!
Det var en sÄn underbar show!
Hela Tyrol var uppbyggd sÄ det kÀndes lite som att
hamna i filmen 😌 
Det var alltsÄ inte bara musiken och showen
utan ocksĂ„ stĂ€mningen som gjorde det hela sĂ„ underbart 💖
Och under tiden avnjöt vi en fantastisk 3-rÀtters middag!
Ja, vinflaskan jag delade med mitt trevliga resesÀllskap
var heller inte alls dĂ„lig 😆
 
Skall jag sĂ€ga nĂ„got negativt om resan var det 
att bĂ„tresan mellan Helsingfors och Stockholm kĂ€ndes 
lÄng som en evighet.
Samtidigt har jag full förstÄelse för att de bokar resan sÄ...
Att anlÀnda kl 10.00 pÄ morgon kÀndes ÀndÄ som en bra tid
och jag sÄg fram emot att avnjuta sjöfrukosten i lugn och ro
och samtidigt beundra den vackra skÀrgÄrden.
Problemet var bara dimman som var sĂ„ tjock att jag 
inte alls sÄg nÄgonting.
Men hemresan till Åbo kĂ€ndes betydligt snabbare,
och förkortade ju ocksÄ bussresan hem betydligt.
 
Imorse gick det lite trögt dĂ„ vĂ€ckaren ringde 
och jag fick inse att weekenden var över.
Men bara man kommer igĂ„ng rullar det pĂ„ igen 😊
IkvÀll har jag packat om mina vÀskor och imorgonbitti
ser jag fram emot att Ă„ka till Tammerfors pĂ„ tvĂ„ 
studiedagar med fina förelÀsningar.
 
MĂ„ vĂ€l och njut av vĂ„ren ni som kikar in! 

3 kommentarer:

  1. LĂ„ter som en helt superb resa :)
    Dreglar över oliverna ;) Italienskt vin, verkar det som?! I gÄr kvÀll lystade jag vin helt plötsligt, dÀrav detta intresse nu....nÄ mannen sa; ta ett glas, men glömde bort det sen, ilet gick antagligen av mig, ha, ha....Vem bor hÀr Àr sÄ intressant, sÄ man glömmer allt annat, hi,hi...kanske bra det ocksÄ, att verklighetsfly ibland och ge sig hÀn Ät vilda gissningar :)
    Önskar dig trevliga studiedagar och hĂ€lsa grannen! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. LÄter som en helt fantastisk resa det dÀr. God mat och dryck Àr ju aldrig fel och dessutom bra underhÄllning. Ha det bra pÄ skolnings resan ocksÄ!

    SvaraRadera
  3. LÄter som en jÀtte hÀftig weekend!!! VÀntar pÄ att fÄhöra mera.
    Ha sÄ kul pÄ studiedagarna nu med!!!!

    SvaraRadera