måndag, april 10, 2017

Trött, tröttare, tröttast....

efter en intensiv period med allt möjligt
var det bara att inse att jag var helt slut imorse...
och somnade om på soffan,
och power-nappade efter lunchen...
Åh, vad jag hatar dessa dagar! 😞
Och nej, jag klagar inte!!
Jag har själv valt att jobba 100%,
jag har själv fyllt min almanacka med allt program!
 Jag mår som bäst när det är LITE stressigt,
men skillnaden är hårfin tills det blir LITE för mycket 😊
Och efter en sån period är det bara att inse att det blir
en dag med myskläder och mycket sömn!
Det är som att gå på något gymnastik program,
när man är som svettigast och helt slut och tänker:
Yes, vad duktig jag varit.
Då säger tränaren alltid... och så avslutar vi med att stretcha...
 Jag tycker alltid det känns som bortkastad tid?!
Fast jag vet att det är bra!
Det är samma med dessa vilodagar,
de behövs ibland,
men jag tycker det är bortkastad tid 😒
Jag ser fram emot att åka på jobb imorgon
och på kvällen skall jag till storstan på en träff 👍
Och Tibbe, han behöver också vila efter bus med Siri 💕
Och Siri är i den åldern så det är ON eller OFF.
Ena stunden är det fullt ös och i nästa är det sovpaus 😅
Och maken har gjort så fint runt fönstren till källaren 💖
Fortsättning följer....
hoppas jag 😉 det är ju alltid lätt att se ut jobb åt andra,
men att alla fönster behöver tvättas pratar vi tyst om 😇
 
Idag regnar det och regnar och regnar....
men våren kommer väl så småning om...
Tranorna har i alla fall återvänt!
Och varje gång jag ser dem tänker jag på ett födelsedagskort
jag fick i min ungdom, där det stod:
Du skall inte tro att du kan sjunga 
bara för att du har ben som en trana!
Jag förstod aldrig kortet?!
Men eftersom jag inte kan skryta över min längd,
måste det jag vara sången som är likheten?!
Jag har försökt lyssna på dem men tycker att de bara skriker,
låter säkert som när jag försöker sjunga 😆 
Med detta önskar jag er alla en fin måndagskväll! 💖  

3 kommentarer:

  1. Känner så igen mig! Jag mår också som bäst när jag har mycket att göra, men jag vet också om att det inte får bli för mycket för då blir kroppen utslagen. Å att måst vila och ta det lungt det känns som att slösa med tiden. Men jag vet ju att jag måste vila för att orka gå vidare. Det bästa är kanske att försöka jobba lite lugnare hela tiden, men det är så jätte svårt. Jag har inte sett några tranor ännu i vår, bara svanor. Ibland brukar de ju vara tillsammans på samma åkrar. Din man gör nog det snyggt runt era fönster nu. Å fönster tvätt, det är oftast förspilld tid och kraft för de blir smutsiga så snabbt igen. Sköt om dej och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet och så är det, gränsen är hårfin. Hoppas du fick och kunde vila upp på dagen och att du kände dig piggare efteråt.
    Så fin bild av E o Siri. Nu natt här! Ha det bra, ja och fina fönster blev det, piggar upp med det vita :)

    SvaraRadera