fredag, november 04, 2016

Ikväll har jag landat på....

villa Sjöstrand för att ladda mina egna batterier!
Brasan sprakar och jag provsmakar årets Blossa glögg
som i år är kråkbärssmak. 
Den andra inhemska årgångsglöggen har jag köpt till maken,
den var förr starkare än Blossa och för stark i min smak.
Men i år insåg jag att de har samma alkohol %.
Så vem vet, jag kanske provsmakar?!
Vi har nu vänt blad i almanackan och det blir kyligare ute.
De flesta förutspår en kall vinter
så få se om det blir så eller ej?!
 
I måndags var det sista oktober och Amerika
och England firade halloween.
Mina söner firade dock halloween senaste lördag.
Och de uppmärksamma ser att en brunett 
har landat i vår familj =)
 
I måndags var det också världs sparar dagen läste jag!.
 
Själv firade vi varken halloween eller 
världs sparar dagen i måndags!
Vi begav oss till det stora varuhuset...
Det fanns mycket vackert där, men inget jag behövde 
(förvånad själv, men mest förvånad var min man) 
 sällan min man alls är med så bara det var roligt!
 
Slutligen börjar våran sjukling bli på bättring (hoppas jag)
Det började för 2 veckor sen då Tibbe fick en enorm 
diarre och kräktes.
Efter 3 nätters spring ute och varje gång via duschen
så samlade vi hundgänget och åkte till veterinären.
Blodprov togs och det konstaterades att Tibbe har någon
infektion, sen följde en antibiotika kur i 10 dagar...
jag tror inte att han mådde så bra av antibiotikan för
han verkar repa sig först nu då kuren är slut?!
Men nu verkar han dock vara på bättringen...
Tyvärr har vi dock ett mycket svårare beslut att fatta
bland vår kära hundar! =(
 
 Men det får bli en annan dag....
Nu skall jag njuta av brasan och glöggen!

Ha en fin helg ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få sitta vid brasan på villan nu då det är så kallt!!!
    Måste helt ärligt säga att här glöggar vi sällan el inte alls...
    Stackars Tibbe skrutt som varit sjuk!!!!
    Cool halloween kille!!!!
    Ledsen att jag missade affärsbesöket =(
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jo, nu kom kylan och blåsten. Tur att man kan sitta inne i stugvärmen. Stackars Tibbe! Får hoppas han kryar på Sig! Här dricker vi inget glögg heller eller mera sällan i alla fall.
    Jag eller rättare sagt min mage klarar inte av kryddorna.
    Ha en bra Vecka!

    SvaraRadera