måndag, oktober 24, 2016

Idag är det exakt 2 månader....

till julafton!
Naturligtvis är några jultidningar redan köpta och bläddrade =) 
Och de som känner mej får förvånas....
Jag har ännu inte druckit glögg i år....
Men vänta bara, jag ser framför mej min lediga helg
brasan som sprakar på villan och en varm glögg =)
Fast nästa helg jobbar jag ;)
Men den som väntar på något gott...


Och oj, vad jag skulle vilja på julmarknad till Tallin,
eller Tyskland eller Köpenhamn (som dottern sa).
Bara för att ströva runt och suga i mej julstämning..
Men man kan inte få allt här i livet,
man måste välja,
men man kan ju välja julstämning ändå...
Det finns gott om julmarknader i närheten också =)
Bara vi kommer lite närmare jul ;)
(bild från nätet)
I brist på stämning planerade jag in ett besök
 till det super stora varuhuset om en vecka!
Och de har redan öppnat Joulumaa =)
Trots att jag inte vill ha en massa prylar
så snubblade jag över denna härlighet på nätet :)
(Bild från nätet)
 Den hade gärna fått pryda mitt hem till jul! =)
Är den inte fin??
Jag hittar dock inte den till salu på någon finsk sida och
de sidor i Sverige där jag hittat den är den slutsålt :(
Och sen någon gång i framtiden då mitt hushåll inte består
av moppebilar och mopeder längre, då ska jag ha en riktig bubbla =)
Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Ja snart är det julafton med mys,glögg,choklad,samvaro och julmat!!!! :-)
    Och jobbar du så gråter jag krokodiltårar!!!!

    Bubblan var verkligen häftig.Och att äga en riktig bubbla skulle verkligen va nåt men jag tycker om de nya versonen av dem.
    Då du skaffar en så kan vi glida runt du och jag ser oss 80 och 70 åringar som kör raggar rundon haha!
    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera