fredag, november 11, 2016

Jag tror att hemligheten bakom....

LYCKA är att vara TACKSAM för det man har!
Och det är just de små sakerna i vardagen
som är så fantastiska att njuta av.
Som senaste fredag då jag åkte till villa Sjöstrand...
Jag tänkte åka hem på lördagen eftersom
jag tyckte jag skulle behöva städa hemma.
Men solen sken, vädret var kallt men underbart!
Så efter en promenad med Tibbe så bestämde jag mej
för att stanna till söndagen!
Jag passade på att städa ur frysen!
En smoothie efter promenaden av de frysta bären.
Och jag måste bara få berätta att kannan på mixern
är av glas! Riktigt "de lux" känsla då man använder den =)
Jag övervägde att ta med den hem, men behärskade mej.
Jag gjorde smoothien så tjock att jag åt den som 
yoghurt med mysli.
Sen hade jag hittat en riktigt intressant "kokbok" på loppis.
Recepten i den innehåller mycket vilt,
och var en av anledningarna till att den kom med hem =) 
Så en god yoghurt, en bra kokbok att bläddra i,
elden som sprakar i brasan efter promenaden...
Mycket mer kan man inte önska sej just då?!

Jag städade som sagt ur frysskåpet
och ungdomarna kom på kvällen och åt och grillade med oss.
Maken kom från älgjakten passligt till maten
och mina föräldrar kom på kaffe!
Så vi åt upp det mesta som fanns i frysen =)
 
Ni vet ju också att jag brukar prata om attraktionslagen,
man skall fokusera på sina drömmar och vad man vill uppnå...
Och det är ju inte alldeles länge sen jag skrev att 
jag ville ha en vit bubbla med julgran på taket...
Och vad tror ni kom rullandes undan en stol 
då jag gick runt med dammsugaren? 
Om inte en bubbla?!
Där ser ni, det lönar sej att fokusera på sina önskningar =D
Haha, skämt å sido kommer säkert en liten herre man 
att bli riktigt glad nästa gång han kommer på besök 
och återfår sin bil =)
 
På söndagskvällen for vi på kaffe till dottern o sambon.
Och de har så knasiga och goa kissor..
När dom får något godis säger dottern: -Sitt!
Och så sitter de som en hund =)
Ja, även Tibbe sitter och väntar på en godbit. 
 
Så vi hade en riktigt toppen helg!
Och lillebror tillbringade sin helg i Tammerfors på 
höstdagarna, i år som hjälpledare.
Han hade dock oturen att få 38 graders feber :(
Själv blir jag alltid lika förvånad då jag blir sjuk??!!
Så när jag vaknade med magsmärtor och diarre
natten till onsdagen var min fråga...
-Vad har jag ätit?
-Har jag fått ett dåligt skov av ulceriös kolit (utan förvarning)?
Och jag var helt säker på att jag skulle gå i jobb på morgon.
Nu blev det inte alls så utan det blev 
sängen och wc i två dagar!
-Hur kunde det gå så?
Dottern kom som tur var hem med probiotik kapslar
åt mej igårkväll!
Och så avnjöt de glögg och jultårtor!
 
Men idag är en ny dag med nya möjligheter! =)
 Och någon får gå med en hårig ryggsäck till skolan idag!
Men slänger man saker på golvet får man ta 
konsekvenserna av det =)
 
Önskar er alla en trevlig helg!
Och hoppas att både vi och ni får vara friska!

1 kommentar:

  1. Du har alldeles Rätt! Det är de små glädje stunderna som gör livet rikare och härligare. Tacksamhet för det man har och
    glädje över att kunna dela med sig ibland. I natt har kommit lite snö så nu känns det mera vintrigt. Jag hoppas du kryar på dej, för att vara så sjuk är inte roligt. Kram.

    SvaraRadera