tisdag, oktober 06, 2015

Tisdag och......

blogg dag =)
Jag sitter här och checkar av min to-do lista
innan jag åker på jobb.
Och nu var jag inloggad eftersom jag precis 
betalt räkningarna :)


Igår fick jag en oväntad syster dag =)
Syster undrade om vi hinner ses innan jag åker
och jag behövde till storstan efter ett par skor
och plötsligt hade vi fått till en systerdag,
otroligt sällan det klaffar så.
Men det gör väl att det är ännu roligare då det händer!
 Jag provade olika sorters märken och olika terrängskor
de ser ju lite "höstigare" ut nu denna årstid, men...
jag kom hem med precis samma sko som för 6-7 år sedan!
Jag sa till syster igår att den gamla skon var så ful att
jag borde fått den gratis,
men jag minns att jag betalade 159 euro för den.
Men vad spelade utseendet för roll då känslan var
 att jag gick på moln i den?!
Och igår då jag satte foten i denna så kändes det som
att "komma hem".
Som syster sa....
Varför byta bort något som varit bra?


Sen besökte vi en affär som hade galna billiga dagar
och jag skrattar ännu åt syster som tyckte de lurade pengar av oss :)
Tyvärr är ju marknadsföringen sådan att vi kunder
skall tro att vi behöver mer än vi faktiskt gör.
Min syster fick i alla fall mig lurad igår....
 Hon sökte garn till ett stickprojekt hon skall göra,
och då jag såg bilden var det kärlek vi första ögonkastet!
Åh, vad fin, en sån vill jag också ha!
Jag behöver den inte, men kunde inte motstå den
och maken hade ett bra tips på användnings område till den :)
Mer berättar jag inte, 
ni skall få se den sen om den någonsin blir klar =) 
Och notera den lilla tassen,
varje gång jag tar telefonen för att ta en bild är han med.
Han kom självmant och poserade på skobilden också :)

Men nu skall jag återgå till to-do listan.
Ha det gott alla!

4 kommentarer:

  1. Måste skratta åt den söta lila tassen. Han vet hur man skall göra för att få vara med.
    Jo det är helt rätt! Varför frångå något som känns bra och passar perfekt. Å skor är en viktig del av hur resten av kroppen känner och mår. Ser fint ut det du har börjat sticka. Nu gjorde du ju oss bara så nyfikna på vad det skall bli;-)
    God fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. Skrattar åt linslusen Tibbe :)
    Han är bara för go´....

    Jag borde också göra en to do-lista, dagarna rinner ifrån mig och jag hinner inte med...

    Väntar med spänning på stickresultatet...
    Igår skulle jag baka rutor, än är det ogjort, men nu har jag kommit så långt att jag smält smöret och låtit det svalna ;)
    God fortsättning du med!

    SvaraRadera
  3. Va fin färg dom va skoan :)
    Snart ses vi!!

    SvaraRadera
  4. Haha ja se skorna fick dom int oss lurade på!!!
    Oj Tibbe prutt han är bara så himla go å söt och då måste man vara med.är man prins så är man!!
    Lycka till med stickandet!
    Kram!

    SvaraRadera