fredag, oktober 30, 2015

Det är.....

55 dagar kvar till julafton!
Och jag har inte ens ägnat det en tanke ännu!!
Kanske för att jag for på semester till Island,
eller för att hösten varit rätt solig och fin...
Hur som helst blev jag väldigt överraskad när..
föräldrarna kom med årets Blossa glögg åt oss!
Jag som brukar ha så koll på smak, utseende och när
den skall komma!
Jag som brukar starta glöggandet redan i oktober!
Men gissa vem som dansade ballongdansen i köket
 i ren glädje då dom åkt hem?!
 
 
Hösten har gått fort i år tycker jag!
Och nästa gång jag har ledig helg 
åker jag på husmors semester!
Och då är vi redan i mitten på november, 
så med andra ord får vi börja julfantisera redan nu =)
Och trots att jag har pepparkaksformar
mer än jag behöver så följde "hattifnatten" med hem.
Åh, vad jag ser fram emot pepparkaksbaket =)
 
 
Ha en trevlig helg ni som kikar in,
hur ni än firar den!
Maken ser fram emot älgjakten,
jag jobbar,
storebror pratar om Halloween,
och lillebror åker iväg på höstdagarna med församlingen
och bekantar sig med alla helgons dag.
Så vi har alla olika planer för vår helg :)

3 kommentarer:

  1. Jo julen närmar sig med stormsteg!
    Tror det beror mycket på den varma hösten att vi tycker det går så fort.
    Blir spännande se hur november blir, den brukar ju vara årets tråkigaste månad.
    Roligt köpa något som man vet uppskattas, hoppas glöggen smakar bra också.
    Än har jag inte handlat hem glöggtillbehören, men det är en frestande tanke...
    Här är det förkylt just nu, bägge två, kanske glöggen vore medicinen ;)
    Allsist ses vi i morgon om inte feber slår till....
    Trevlig allhelgonahelg!

    SvaraRadera
  2. Nä mamma årets tråkigaste månad är Januari och februari mars och nästan april med. ;-)

    Jag vet inte vad du snackar om syster för julen planeras här låååångt på förhand!!!haha
    Nä iår verkar allt vara lite upp och ner känns det som.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jo tiden bara rinner i väg. Första november idag redan. Tycker oktober månad bara försvann. Här har vi inget problem med glögg, vi dricker det mera sällan. Det är bara barnbarnen som älskar "Tabbi kräm". Kräm gjort på glögg alltså;-) Tror namnet har något att göra med Teletabbisarna. Ha en bra vecka! kram

    SvaraRadera