tisdag, september 29, 2015

Av någon anledning verkar det som om jag har......

bloggdag på tisdagar =)
(fast det är en slump att jag råkat blogga just tisdagar)
 Hur som helst har vår minsta nu också börjat skriftskolan.
Och jag insåg att vi förhandlar om allt hos oss....
-Mamma, jag tänker gå vinter skriftskolan jag...
-Jaha, varför då? 
-För jag vill åka till dans paviljongen efter skolavslutningen.
(Jisses, det är viktiga fester då man ställer om allt 
enligt ett fest som är om 8 månader)
Några dagar senare....
-Mamma, nu skall mina kompisar gå sommaren och jag undrar
FÅR jag åka ut efter skolavslutningen om jag blir
konfirmerad på midsommar?
-Nja, din stora syster fick det, men hon hann ju fylla 15 innan! ;)
-Yes, du LOVAR alltså!
Öh....


Men vi gör andra saker än att förhandla också.....
som att mumsa på egen odlade meloner,
Ojoj, vad saftiga och goda dom var/är!
Blir meloner nästa år också kan jag lova :)
Och så fick jag en ny disktrasa av lille O,
en helt i min smak =)
Och när jag läser boken Lär dej säga JAG och NEJ
inser jag att hur knäppt det än låter så är jag en
perfektionist!
När jag tvättar fönster så måste jag sopa  taket,
ångtvätta soffan och damma alla golvlister osv.
Eftersom jag inte hinner/orkar allt detta så skjuter jag upp
det på framtiden en vecka eller ett år ;)
Nu skall jag öva mej på att skumma lite på ytan här och där
istället och antagligen får jag mera gjort då :)
Jag fick ett ryck igår....
Då dottern flytta tog storebror hennes rum
och detta rum lämnade med hennes saker i.
Men tro inte det räckte med de sakerna,
nä plötsligt blev det så att alla tydligen lastade in där...
Jag hann ta tag i en del av det igår,
och nä jag har inte tvättat fönstret eller sopat taket där.
Försökte bara skapa lite ordning den stunden jag hann.
Och bakom mej står det vita skrivbordet mitt i dörren just nu,
det köptes begagnat till min syster för kanske 25 år sedan,
sen har min dotter haft det....
och nu flyttar det antagligen till min bror åt hans son.
Det är i bra skick ännu och det är väl återanvändning
på hög nivå? 
 
Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Skrattar åt Konfirmandens funderingar!!! Ja på den tiden sä var det faltiskt viktigt!
    Va fint du städat upp och tänk ett eget syrumm/hobby rum.
    Jasså jag fick ett begagnat skrivbord jag!!!haha va bra det gjorde ju sin funktion så kunfe inte vara så farligt om den förra egareninte hade käbnedom om det förren 25år senare ;-)
    Ha det bra!!!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan inget annat än småle åt minstingens funderingar, i den där åldern är det bråttom till att få uppleva allt ;)
    Härligt rum du får för symaskinerna :)
    Oj så gott med egen vattenmelon, minns när jag själv testade odla, lite svårt veta när de var färdiga, men annars gott :)
    Nu middag här!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Egen odlad vatten melon det låter supergott. Jo man lär sig med åren att man inte behöver göra allt när man städar. Jag har varit perfektsionist men sen sa hälsan stopp för det och i ärlighetens namn tog det flera år att ställa om sig. Nå lite sitter väl i ännu oxå. Men jag jobbar på det:-)) Lille O vet verkligen vad du gillar.
    Ett eget syrum - hobby rum är aldrig fel. Jag har ju nyss fått ett, så jag vet att de är bra att ha.

    Allt gott till Er!

    SvaraRadera