fredag, november 06, 2015

Hösten far iväg med full fart....

i år!
Och vädret har varit alldeles underbart!
Älgjakten är över för denna höst.
Frysen är fylld med godsaker....
och nej, jag har inte plockat,
jag köpte två ämbar färdigplockade trattkantareller av en bekant.
Jag brukar bara plocka de "vanliga" kantarellerna.
 
Förr var jag rysligt aktiv med att plocka och safta och sylta.
Men det blir bara svagare med åren av någon anledning?!
Kanske jag blir långsammare med åren?
Eller var det lättare förr då jag jobbade hemma?
Då planerade vi arbetet och de lediga dagarna själva.
Nu skiftesjobbar jag heltid och de lediga dagarna
försöker jag hinna hjälpa till hemma på gården.
Det känns inte som att jag hinner med husmorssysslorna...
 Men tiden är åtminstone rättvist fördelad och vi kan alla
välja vad vi prioriterar!
Och oftast hinner vi också med saker vi tycker om ;)
 T.ex skall jag åka till dukat bord ikväll och det är
sånt jag tycker om, så jag valde det före städningen ;)
(som också skulle behövas!) 
 
Ha en trevlig fredag ni också!

4 kommentarer:

  1. Tack för i går! Kvällen blev ju lyckad och gissa vem som är glad ;)
    Trattisarna ser bara för goá ut och bilden av hundarna på promenad; så ljuvlig :)
    Gissar att det är mina båda favoriter, den lilla vet jag ju, men den större litet svårare i.o.m att det finns fler, men gissar att det är hon som brukar sitta på lådan ;)
    Så gó :)
    Du har rätt, tiden är rättvis, det är bara hur vi prioriterar och det där tycker jag varierar under livets gång, brukar säga; allt har sin tid, huvudsaken man gillar det man gör...
    Trevlig vecka till er alla! Och trevlig farsdag i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade rätt! Det var de två äldsta, Stella och Tibbe =)

      Radera
  2. Oj vad mycket goda trattisar du frestar med. Jo hösten har ilat iväg
    och vi får vara glada och nöjda över hur mild den varit. När man jobbar
    på som du gör, så kan man gott köpa till sig saker som man inte hinner plocka själv.
    Man måste ju själv få prioritera sin tid som man vill. Jag har ju tid till
    att göra mycket, men ändå prioriterar jag den till annat och köper sen färdigt plockade bär t.ex. Så inte behöver man hinna och orka med allt.

    Ha en härlig vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, inte måste man hinna och orka med allt själv! :)

      Radera