måndag, augusti 24, 2015

Så kom dagen då det var dags.....

att vinka av dottern! (igår)
Och det kändes riktigt bra att hennes kille
följde med på en veckas semester nu :)
(Åtminstone för mej)
Bilden är från hennes takfönster i rummet hon hyr.
Och det runda "huset" som syns där är en
restaurang som snurrar runt i sakta takt,
berättade min systers man som besökt Island.
Lillebror var mest chockad över att jag inte grät då hon for,
men jag har alla de känslorna klara då hon åker.
Det är veckorna före som är jobbigast....
Nu åker hon snart, har du tänkt på det och det osv...
Men då hon väl står där gläds jag verkligen åt hennes nya äventyr.
Jag vet inte heller hur många gånger jag stått och vinkat 
av detta flickebarn, hon har gjort betydligt fler resor och 
besökt mer länder än mej.
Och hon gråter inte (som jag) då hon sätter sig i ett flygplan.
Trots det skall jag kolla upp biljetter och boende nu,
tills jag och sönerna skall åka och hälsa på henne.

Ha det gott alla och njut av solen!
(Jag får ångest då maken påstår att det väntas sämre väder
mot slutet av veckan)

4 kommentarer:

  1. Wauw vilket fönster :)
    Hoppas hon får det riktigt bra där!
    Jag är också glad att hon fick sällskap på vägen av sin kille.
    Säkert en stor upplevelse detta att studera i ett annat land...
    Nu lockar sängen på mig, komsi-kom ;)
    God natt!

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kryper ner i din kappsäck när du åker och hälsar på henne. Island är mitt dröm rese mål, men jag kommer mig väl nog aldrig dit. Hoppas hon får uppleva mycket härligt och spännande där. Att hon klarar sig väl tvivlar jag inte ens på.

    SvaraRadera
  3. Hoppas hon får det alllllldelllleeeessssss underbart!!!!!!!!!!!! <3

    SvaraRadera
  4. Har en bekant som har 3 döttrar som alla studerat och jobbat som au-pair utomlands och hon brukar säga att det bästa är att man själv kommer sig iväg till ställen man annars inte gjorde. För man måste ju hälsa på sina barn.
    Din dotter är duktig som åker till ett lite ovanligare land och studerar och det lär ju vara jättefint där! Hoppas hon får det spännande och roligt. Utsikten är det ju verkligen inget fel på i alla fall.

    Kram på er alla!

    SvaraRadera