onsdag, september 09, 2015

Det händer inte så mycket....

 
varken på bloggen eller i verkligheten...
Jag tittar på första bilden på bloggen och ler
över de hyacinter som är i knopp,
den bilden börjar bli gammal nu,
från tiden före vi renoverade...
Och namnet Torparmaja  passade så bra då.
Jag var en torpar Maja, jobbade hemma på gården.
Nu jobbar jag 100% utanför hemmet men 
hjälper till på de lediga dagarna hemma.
Jag älskar kontrasterna av de båda jobben.
Men skulle jag börja blogga idag skulle bloggen antagligen
heta något i stil med....
Bland hormonstinna tonåringar och ättiksura föräldrar... 
Och det är absolut inte menat som något negativt,
det är bara verkligheten.
Vi har firat villa avslutningen
och sagt hej då till sommaren!
Nu välkomnar vi hösten och inleder
höstsäsongen! :)
Åtminstone Tibbe och jag trivs bra med att
sitta och chilla vid stranden... 
Eller traska bland sädesfälten och
känna doften av hösten!
Och så var jag på en gripande föreläsning
och lyssnade på en som berättade om sina upplevelser
av kriget och koncentrationslägren.
 Hennes syster har skrivit boken.
Svårt att förstå att mänskligheten kan vara så grym!


Och jag har bokat flygbiljetter till Island.
Det känns både tryggt och bra att åka iväg med 
de båda hormonstinna tonåringarna.
De tar säkert hand om sin flygrädda mamma =)

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker ros du har! Jo allt har sin tid i livet, även tonårsbarnen. Den tiden rinner också så snabbt förbi och snart är de vuxna och utflugna. Så ta var på den tiden också när du får rå om dem hemma. Jo, hösten har tagit vid och det är bara att
    inse att sommaren blev kort. Får hoppas vi får en vacker och lång höst nu i stället.
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
  2. Rosen är helt underbar, kärlekens färg dessutom :)

    Samtidigt påminns vi om människans grymhet, och det värsta av allt;
    tänk att vi inte lärt av historien, än idag bevittnar vi människans grymhet i olika medier dagligen :(

    Tibbe är bara så fin och så ler jag åt tanken om bloggens namn...

    Ha det gott!

    SvaraRadera