lördag, augusti 22, 2015

Tack alla ni som....

kom ihåg mej på min födelsedag,
genom sms, e-post, kort på posten eller via facebook!
Ni förgyllde alla min dag!
Och chockerande nog vet ALLA att jag gillar mumin...
Och det är väl inte mig emot =)
 Syster tänkte säkert att hon skall hjälpa mig 
att komma igång med användningen så hon hade
fyllt tårtfatet fullt med goda snickers rutor :)
(då jag fick det såg man inte mumin)
En ny blomvas, muminpappans hatt :)
Det var en otippad present av väninnan må jag säga!
Men måste erkänna att jag gått och sneglat på den.
Så läcker!
En slinga med led-lampor i den och den kommer att 
lysa upp de mörka höstkvällarna :)
Underbart!
När jag köpte de två muggarna för fyndpris tidigare,
så visste jag att jag skulle få Too-Ticki då jag fyllde.
Den utgår ur försäljning vid årets slut och
låg högst upp på min önskelista.
Att jag nu har dubbletter av den stör mig inte det minsta =)
Och dottern listade tack vare bloggen ut att jag 
saknade mymlan muggen =)
Och en helt underbar människa jag haft förmånen
att få stifta bekantskap med hade också
förstått att jag gillar mumin.
Jag fick både blommor, mugg och mumin te, 
det hon var mest fundersam över var om jag dricker te ?! =)
Mina föräldrar och min man har gett upp,
de kan inte längre hålla koll på vilka muggar jag har :)
Av dem fick jag pengar med orden...
Du får själv köpa dem du saknar.
Och dagen efter for jag och hämtade en mugg som min syster
ropat in på auktion åt mig (då jag själv var i jobb).
Om jag räknat rätt var det min 48 mugg.
(Då räknar jag inte dubbletterna)
Av de muggar som finns i affären är det endast
nya röda Lilla My och nya Gröna Snusmumriken 
jag saknar.
Av de äldre muggarna är det 4 st jag jagar,
och alla de andra då?
Ja, dem köper jag om jag hittar dem till rätt pris :)
Och på årets Juthbacka marknad (en ända stor loppis)
köpte jag endast en pepparkaksform och godis.
OJ, vad saker det fanns där men jag behövde inget.
Och helt ärligt behövde jag varken godis eller pepparkaksform heller..
men de följde med ändå.
Jag älskar att hälla ut alla mina formar över bordet då vi bakar.
Så bakar vi allt från ugglor, mumintroll och Pippi Långstrump
till julgubbar, gummor och grisar.
Men handen på hjärtat, vi skulle klara oss med en modell.
Inte konstigt huset blir fullt?!

 
Om någon orkat läsa så här långt så önskar jag läsaren
En riktigt skön helg!

3 kommentarer:

  1. Tack själv du för allt gott du bjöd på :)
    Den muminmugg jag gillar allra mest är nog rosa muggen där de kramar varandra, den skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ha. Äger endast en, en rosa med muminmamman, fick vid senaste födisdag av en väninna, har aldrig tänkt bli samlare, men nu när jag har en vore det kanske trevligt med några till, vad vet jag, men kanske med rosa grundfärg...Väninnan sa, det kommer kanske nån fler sen, kanske borde jag tipsa om rosa, fast kanske bäst; det får bli som det blir ;) Den jag har är något mörkare i det rosa än kram-muggen, men det gör inget.

    Vilket vackert mått du köpt, ser stort ut, men kanske bara bilden som gör?!
    Gillar faktiskt din burk med alla måtten, något måste man bara få unna sig, säger jag som bara har enstaka mått kvar, hi, hi...

    Trevlig ny vecka till dig och familjen!

    SvaraRadera
  2. Vilken samling av mumin muggar du har! I mitt mugg skåp står endast en och den är inte min utan min mans. Han har just fått den av sin före detta chef. Här finns det också massor av kakmått i alla valörer, fast det där uggle måttet skulle nog ha rymts med ennu:-)) Jag har ett uggle mått jag fått av ena barnbarnet men det är med två ugglor i samma. Lite stort, annars riktigt vackert.

    Ha det gott och njut av livet!

    SvaraRadera
  3. Detta ugglemått var inte alls stort, normal pepparkaka storlek. Han som gör dem sa att denna form var ny, han testade att göra och de hade verkligen åtgång. han hade bara kvar då jag köpt mitt :)

    SvaraRadera