onsdag, augusti 19, 2015

Jag läste en notis....

 
om detta med att slänga mat...
hade du de pengarna i handen som du betalt för maten,
skulle du slänga dem då?
Öh, kände mig lite träffad...
Med 2 boenden i sommar så har mat velat lämna lite 
i varje kylskåp och det känns som vi slängt mer än vanligt!
Så, jag kastade en blick på skålen med tomater som var väldigt mogna
och bestämde mig för att göra tomatsoppa!
Nästan så jag kände mig riktig trendig där jag kockade ;)
Och notera det tjusiga vita huset,
är det inte läckert??
När man plockar det i delar har man sin assiett!
Jag fick ett presentkort då jag fyllde jämna år,
och jag funderade 1 år på att spendera pengarna på detta hus.
Jag köpte det, och var så rädd om det att det stod i
förpackningen i 1 år!
Och nu efter 2 år så använder jag det =)
Och jag gillar det lika mycket som för 2 år sen!!
Och sist syster var hit tittade hon på mumin muggen 
på bänken och sa:
-Du fick den för att använda den!!
Så nu är de äntligen i användning =)
Annars går det trögt detta med att städa...
Jag kan inte heller skylla på det vackra vädret,
för jag har ju inte tvättat fönstren på 1 år (hups!)
och det har ju inte varit vackert väder hela året...
Men jag for till skären på min lediga dag och
där blommade rosorna så vackert!
Maken fick dem då han fyllde i våras och efter allt regn
och blåst har de sett lite medtagna ut,
men nu blommade de och var så tjusiga!

Ha det gott ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Ja detta med mat är faktiskt jobbigt.Här har vi också släng FÖR MYCKET mat!Men just nu är vi inne i en bättre period eftersom jag också hade tänkt på detta att slänga mat.Mitt problem har väl mera varit att äh detta räker inte åt oss i morgon.Men det gör det,släng i lite av nåt annat och man kan få en helt ny måltid.Men det är svårt.....

    Klok Syster du har som säger så hahaha!

    Ja jag skulle också ha åkt till villan istället för att tvätta fönster.Jag måste tvätta mina med men tröstade mig med att mamma sa man ska inte tvätta då det är direkt sol...så nu väntar jag på en passlig kväll istället haha.

    Ha en fin dag! Vi ses snart.nu skall jag göra det sista på Snickersrutorna och börja vingla in presenter....

    SvaraRadera
  2. Som jag tänkt på den rosen, sa till pappa en dag, att den är säkert fin nu, så full med knoppar den var när vi såg den, hade riktigt önskat att du skulle sätta bild hit eftersom tiden inte riktigt räcker att komma och se live just nu, tyvärr...
    Men vi ses ikväll ändå :)
    I morgonkväll blir det veckohandel och lördagkväll är under planering, med god tur med vädret etc så kan det bli fiske, men som sagt var, detta vet vi först på lördag.
    I går började jag på bärbuskarna, har tänkt få av lite till er också, tror inte jag behöver mer själv, satte ner knappa fem liter och en del av bären börjar redan bli övermogna, så jag sållar när jag plockar...Ska ut idag också...allsist tar jag med ikväll det jag får av, axeln min gillar det inte, den axel jag håller mot kvistarna med, men skam den som ger sig ;)
    Tomatsoppan ser god ut, jag försöker också att inte slänga mat, men inte alltid det går...Ses!

    SvaraRadera
  3. Här slängs nog oxå mat, fast kanske ändå inte så mycket. Brukar sända med sonen till jobbet om det blir mycket över eller så fryser jag in till senare om det är sådan mat som går bra att frysa. Men ibland blir det nog att slänga en del.
    Härlig vacker ros som blommar vid ert sommarställe. Å allt man köper är väl egentligen till för att användas, men jag måste erkänna att jag är ibland alltför rädd för att använda vissa saker jag fått eller köpt. Jag är rädd att jag skall söndra dem och sen låter jag dem stå till ingen nytta. Försöker hela tiden bli bättre på att använda saker i stället för att de bara står i skåpet.
    Vackert och annorlunda det där huset du köpt. Har aldrig sett något liknande.

    Njut du av sol och sommar! Städa det hinner du nog sen. Kram på dej!

    SvaraRadera