måndag, augusti 10, 2015

Med blandade känslor landar vi....

i vardagen igen!
Gossarna börjar skolan idag.
Men vi tog det sista ur ledigheten :)
Eftersom fredag var min enda lediga dag så 
for vi (jag och ALLA 3 barnen)
till Tammerfors.
Vi hann shoppa loss på Ideapark vad som 
behövdes innan skolstart,
springa igenom Ikea på en timme!!
och avsluta dagen på Särkenniemi
i alla läskiga banor (fast jag stod å såg på)
Denna dag betydde väldigt mycket för mig
att få ha dom alla 3 en heldag i mitt sällskap.
(Knappt 2 veckor nu tills dottern far till Island)
Sen på lördag efter jobb...
åkte jag iväg och hämta 2 mumin muggar 
jag fyndat.
Jag hamnade i en annan kommun ute i skärgården
vid vattnet, vid en gammal liten stuga.
Och träffade en jätte trevlig människa som
pratade lika mycket som mig!
Owao, vilka trevliga människor som korsar
ens liv mellan varven :)
Sen åkte jag hem och bytte om innan vi for
på 12-års kalas.
Men nu som sagt,
kommer verkligheten emot igen...
Gossarna for till skolan med glada miner...
medan jag står chockerad och undrar....


vem som gjort om vårt sovrum till förråd ;)
Helt ärligt tror jag faktiskt storken satte mig på
fel plats för mer än 40 år sen...
Ibland känner jag att jag inte riktigt passar in i samhället,
jag prioriterar oftast roliga saker,
jag hinner aldrig tänka vad jag säger,
jag gråter lika lätt som jag skrattar....
Och jag blir väl aldrig perfektionist?!
Å andra sidan går inte livet i repris
så det är upp till var och en att välja vad dom vill göra :)
Må gott alla och kom ihåg att ha roligt också!
Själv ska jag röja upp i sovrummet innan jobbet kallar =D

3 kommentarer:

  1. Härligt att kunna ha alla tre barnen omkring sig och ha kul tillsammans. Det blir så sällan numera jag får den möjligheten. Å du har fullständigt rätt, man skall ta vara på de dagar man har möjlighet att ha roligt, det tråkiga väntar ju ändå alltid på en till sen. Lev livet nu i morgon kan det vara för sent!

    Ha en solig, skön vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fina muminmuggar du skaffat, så härlig blå färg :)
    Ja du; vart försvann sommaren, t.o.m jag känner vemod nu när skolan börjat, tycker att barnen alldeles nyss fick sommarlov och nu är det förbi allaredan :(
    Skönt med en heldag med barnen, det var kvalitetstid det, det andra, hemmajobbet, det blir aldrig färdigt, när man kommer ett varv får man börja om, om man ens hunnit varvet ut, ibland startar man från början innan dess ånyo, ja...så gör iaf jag ;) Skit, vem bryr sig om hundra år, livet är här och nu...man måste få njuta också utan måsten och krav...
    Jo 12-årskalaset blev lyckat fast fammo satt på FB när jobbet gjordes, ja...så läste faffa i 12-åringen, hi, hi...Sicken faffa ;) Fast kul hade de båda!

    Ha det bra i veckan och skolpiltarna med!

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med en heldag med barnen!!!!Och ni hade säkert en super kul dag!
    Tack för hyllan som du hämtade ;)

    Ja hemmet är som ett ekorrhjul å man hinner bara ha ett klart så börjar vi om!Suck,jag är inte inne i nåt hemma/husligt nu heller.

    Ha det bra!

    SvaraRadera