torsdag, mars 05, 2015

Hamnade i ofrivilligt sängläge....

flunsan tog mej och "kaboom"
var jag helt orkeslös!
Ögonen rann, näsan rann, huvudet höll på och 
explodera, halsen var öm och ljudet försvann.
Tror tonåringarna uppskattade läget ;)

Men före jag lade mej.....
 Hade vi varit på ärende till storstan och jag måste ju via loppis.
Där köpte jag gamla trasiga örngott med 
hemvirkade spetsar i.

 Jag köpte dem för att få återanvända spetsen!
Och här hamnade en av dem!
Min mammas stora intresse just nu är att vika böcker :)
Men jag har oftast så bestämda åsikter om hur det
skall se ut så jag fick dekorera mina själva :)
Jag visste precis hur jag skulle ha dem,
men det intressanta med kreativitet är ju att det 
är väldigt sällan det blir som man tänkte från början.
Så det blev inte alls som tänkt utan så här i stället :)
Och det är väl det enda kreativa jag gjort på ett år!
Jag ligger verkligen lågt med allt just nu!
 När jag ändå var hemma för en gångs skull
(i förra veckan, tycker det är sällan jag hinner hem)
hade mamma en så vacker virkad korg på bänken.
Jag ville absolut ha en sån!
Jag tror det är väldigt sällan jag önskar något
för oftast tycker jag inte att jag har plats för mer prylar.
Så jag tror hon blev så förvånad så hon sa bara:
-Jaha, men varsågod, du får ta den! :)

Och i köksfönstret nu efter jul hänger....

mammas "gamla" gardin med hemvirkad spets.
Jag älskar verkligen spetsar!
Och gardinen passar så bra i vårt kök!

Jag har också förmånen att ha flera spetsar och
gardiner som min svärmor virkat.
Även i gamla örngott som inte längre passar till
dagens kuddar finns några spetsar.
Men dom "näns" jag inte limma på någon bok,
utan tänker att jag skall sy till kuddar att ha på soffan.
Vilket årtal det blir får tiden utvisa....
Just nu skall jag bara gå och lägga mej på soffan!
Trött!

3 kommentarer:

  1. Först en stor krya på dej Kram! Att bli däckad av flunsan är inget skoj.
    Dessutom verkar denna flunsa vara besvärligt envis. Så jag hoppas du kryar på dej snart.
    Här fanns mycket vackert att beundra. Handvirkade spetsar är alltid vackra. Jag brukar också köpa på loppis om jag kommer över.
    De kan vara bra till olika dekorationer.

    Sköt om dej nu!

    SvaraRadera
  2. Oj,krya på dig kram!Hoppas de går över fort.//Anette

    SvaraRadera
  3. Vad fin boken blev när du dekorerat den, pricken över i:et är nog dekoren.

    Korgen var ju som gjord dit till ditt bord, tyckte den var helt missanpassad var jag hade den ;)

    Själv har jag gillat den gardinen också men tycker det är bra att du fått glädje av den nu :)

    Krya på dig, kram!

    SvaraRadera