lördag, februari 28, 2015

Sportlovet och februari går mot sitt slut....

Onsdagen tillbringade vi i Himos,
killarna med att åka slalom och jag, maken o Tibbe
vandrade lite omkring i terrängen.
Grillade korv och fikade!
Och det snöade inte där just då! :)
Torsdag åkte vi ner till villan och röjde lite ute...
och såg ut en plats där vi skall placera utedasset.
Har insett att även om det finns inomhus toa
så är det bra med ett gammalt hederligt utedass!
På vintern har vi vattnet avstängt i  villan
så bara det är första problemet med inomhus toa.
 På fredag efter jobbet åkte vi dit och värmde upp villan,
kopplade på vattnet och bäddade sängarna och...
sov över där!
Därmed har vi inledd villa säsongen i år.
Syster med familj kom på besök och grillade korv 
med oss och det känns som en evighet sen sist vi träffats.
Jag fick Silja Lines mumin emaljerade mugg
av lille O och så tyckte han att moster behövde en ny
"handväska" en blå =)
Gissa om jag blev glad?? 

Jag har nu 5 emaljerade muminmuggar
och 41 Arabia muminmuggar.
Men det har väl kommit ut ca 70 Arabia muggar
så jag har inte så många...
Jag har inga från 90-talet och saknar flera av de nya
som jag räknar kommer att finnas kvar ännu i affären
och därmed ingen brådska....
Den rosa muggen i förra inlägget ska enbart säljas i Sverige
och heter håll Sverige rent.
Jag passade på att köpa den då jag hittade ett svenskt företag
som hade en finsk sida där jag kunde beställa den.

Ha det bra ni som kikar in!
Min familj är kvar på villan en natt till och själv 
skall jag bege mej i jobb till natten :)

4 kommentarer:

  1. Trodde först att det snöade där när jag såg bilderna ;)
    Ja du, snart har vi sommar, årets första sk vårmånad har ju inletts....Dagarna blir längre och ljusare...gillar!

    SvaraRadera
  2. Nå våren ser ju ut att ha kommit, så varför inte inviga med villa liv.
    En härlig tid vi går till mötes! Å det härliga brukar ju gå alltför fort, så man skall nog passa på att njuta när man har tillfälle. Oj vilken mängd av mumin muggar du har!
    Snart har du lika många muggar som jag har grisar:-))

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Oj vad mysigt med villa start!
    och tack för senast.kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad mysigt med villa start!
    och tack för senast.kram

    SvaraRadera