onsdag, mars 18, 2015

Då man minst anar det....

blir man så glad över några fina ord!
Det var en som skrev och undrade om jag ville ha en demo,
jag skrev Nej, tack! Jag är så trött,
jag sitter i en bubbla och jag vet inte hur jag skall 
komma ur den: Är det ålderdomen eller?
Hon skrev så fint tillbaka,
bland annat att det är sällan man känner tröttheten 
då man har det som stressigaste,
den kommer oftast efteråt.
Och jag måste erkänna att dessa månader har varit
som en chock för mig.
Jag förväntade mig att då skolan var över
och jag "bara" skall ha jobbet
då skulle jag få 150 % energi med allt det jag
inte hunnit eller orkat göra under de sista 2 åren.
Jag skulle städa och rensa i hushållet,
jag skulle vara närvarande i min familj,
jag skulle satsa på motion och utevistelse osv.
Men nu har jag bara varit TRÖTT och LAT och 
det känns så fruktansvärt.
Ibland känns det som om jag bara åker mellan soffan
och jobbet :(
Men mest av allt är jag avundsjuk på alla kreativa
människor med en massa ideér.
Åker vi till villan har min underbara man 1000 ideér 
om hur det skall se ut.
Själv ser jag bara en solstol
och önskar mig sol och sommar och att få sitta 
och se ut över vattnet.
Det är hemskt!
Jag känner mej tom och utan ideér och fast jag bläddrar 
i  inredningstidningar så finner jag ingen inspiration.
 Men andra dagar lyser solen helt underbart
och jag känner att det är vår i luften och tänker
 nu kommer energin tillbaka! :)

Det ända kreativa jag gjorde igår så funderade jag
över att resa bort över höstlovet :)
Skickade och frågade om syster med familj vill
komma med och få se hur det blir.
De verkade intresserade :)
Vad tycks?
Skulle vara fint att få se eller hur?
Fast det viktigaste med hela resan är att få besöka
dottern som kommer att studera utomlands under höst terminen.
Hon hade Island som första önskan och slapp
också dit,
så nu får vi se om det blir en resa till Island till hösten :)
 Inget är ännu bestämt,
men man lever gott på att få drömma också :)

Ha det gott ni som kikar in och njut av solen!

3 kommentarer:

  1. Fint skrivet!
    Sitter och tänker som så...
    (svårt formulera i ord) men...Med all rätt i världen så är du värd att utan dåligt samvete ge kroppen den tid den behöver för att återhämta sig, ge den rätt att välja soffan, när den vill det, släpp alla krav...tids nog kommer allt det andra, när kroppen känner sig redo och klar för det, vår kropp är en fin mekanism, men inte alltid vi lyssnar och känner in den...Det gäller nog oss alla, tror jag.
    Annars...ler när jag tänker på de heta källorna, vem vill nu inte uppleva det ;) Härligt med drömmar!
    Var rädd om dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du skall nog lyssna till din kropp.
    Du har haft jobbiga år under studietiden och det går nog inte att reparera den stressen på några månader. Så ta det i den takt du själv känner och orkar just nu. Vila när du känner att du behöver
    och känn dej för allt i världen inte lat fast du vilar. Du sköter ju jobbet så inte är du lat, du behöver bara hämta nya starka krafter. En höst resa skulle säkert vara underbar. Å till Island är ju ett bra resmål. Själv har jag alltid drömt om en sådan resa. Tycker att du skall drömma om den resan nu och kanske kan den bli verklig i höst sen.
    Ta hand om dej och lev efter dina egna krafter och ork. Bamse kramar!

    SvaraRadera
  3. Håller med de andra!

    And yes, kanske vi ses på Island;)

    Älskar dig,var rädd om dig nu så vi kan buri lek å far ti Islandet! =P

    SvaraRadera