onsdag, december 18, 2013

Julen smyger sig in....

till oss också, till slut!
Idag sydde jag en kudde av restbiten som lämnade över
då jag sydde julgardinerna till köket! Äntligen!
 Jag hittade en fin kappa i linne med både tomtar och lite rött,
precis vad jag önskade.
Jag har ju två fönster nu sen vi renoverade
och jag ville ha samma gardin i båda fönstren i köket.
Den gamla köksgardinen var också i linne med tomtar på,
den ärvde jag när jag flyttade hemmifrån
och den har hängt med i alla mina kök i 22 jular.
Varför ändra på något som man gillar?
Och jag gillade den lika mycket varje år. 
Hoppas jag kommer att gilla denna lika länge :)
Sen ville jag ha en stjärna av träpinnar och en sån gjorde lillebror,
men den blev betydligt större än vad jag tänkt mej,
så jag kom på att köpa ledlampor att linda runt och hänga den utomhus.
 Ha det gott i julbestyren allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar