måndag, december 09, 2013

Dagens....

julpyssel bestod av att hämta några grankvistar från skogen.
Min mamma hade med sej en vacker stickad kruka,
jag har sett dem på bloggar och tyckt dom var fina
så jag blev verkligen glad!
 Och så kom de små hjärtanen i fattigmans silver till användning,
det är många år sen jag köpte dem.
Killarna bakade pepparkakor och vi brukar skaffa
något nytt pepparkaksmått till varje jul
men det blev inte så i år.
Men när jag plockade i skåpen medan de bakade
hittade jag dalahästarna
som mina föräldrar hade köpt åt oss i somras i Sverige.
Japp, vi hade någon ny pepparkaksform i år också!
Ännu en dag blir jag glad att hitta något jag fått
men satt bort och glömt! :)

Ha det bra och var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. Åh,va fin kruka!Jo,de e kul att hitta saker man glömt,händer här nu som då..Man har väl för mycket då man inte minns allt man äger./Anette

    SvaraRadera
  2. Själv hade jag nästan glömt dalahästarna också ;)

    SvaraRadera