torsdag, december 19, 2013

Ibland blir dagarna inte...

som man planerat, 
ibland hamnar man på villospår.
Jag hamnade i en garderob på jakt efter något jag ändå inte fann,
men jag hittade många andra halv färdiga projekt.
Som dessa julgransbollar som nu pryder orchideen,
tills julgranen kommer in :)
Ibland är det rätt skönt att komma av sig och strunta i alla måsten
och bara förlora sig i något "onödigt" och plötsligt har klockan rusat iväg.

Jag och dottern tog också ner allt julpynt från "övrevinden" idag,
hon tyckte att vi hade många lådor med julpynt,
medan jag förvånades över att vi inte hade mer :)
Men så har jag rensat bort lite varje jul också
och det känns bra!
I dagsläge när jag ser något fint julpynt i affären
tänker jag alltid....
Var ska jag förvara detta i 11 månader?
Och 95% av köpen blir aldrig av 
jag njuter av att se dem men har inget behov av att äga dem :)

Ha det gott alla!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bollar du hittade!
    Jag har också försökt rensa bland mina jul pynt. Man behöver verkligen inte allt vackert man ser. I år hade vi inte ens tänkt ha någon gran inne på grund utav utrymmesbrist. Men idag när vi städade vinden och gjorde i ordning för våra gäster från södra delen av landet, blev det plötsligt utrymme för en gran på vinden. Så nu står en där färdigt klädd och allt.

    Ha en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År! Kram till er alla!

    SvaraRadera