söndag, september 01, 2013

Jag har ingen stor samling av...

muminmuggar och heller inga av de gamla från 90-talet!
Jag tänkte aldrig börja samla dem heller,
jag tyckte de var mysiga och perfekta att dricka kaffe ur,
så jag önskade dem i presenter och julklappar.
Men så fick jag min första säsongmugg
och den satte jag åt sidan för att inte dricka ur!
Och på den vägen är det...
Säsongsmuggarna och de som utgått ur sortimentet
dricker vi inte ur,
men de som finns att köpas i affären ännu dricker vi ur,
 ingen fara om den går sönder då det finns ny att köpa. 
 
 Jag var lat och orkade inte plocka fram dem ur skåpen
och fota dem utan lånade bilder från nätet och plockade ihop.
Om jag räknat rätt har jag 25 muminmuggar :)
Och då finns det 9 muggar i affären som jag ännu inte har :)

Men nu skall jag ta natt,
imorgon är en ny dag med nya äventyr!

3 kommentarer:

  1. Oj vad många muminmuggar du har!
    Jag visste inte ens att det fanns så många olika och både vinter och sommar muggar. Men ärligt sagt så har
    jag ju heller aldrig intresserat mej för mumin muggarna. Har liksom aldrig tyckt om mumintrollen. Men
    vissa muggar i din samling är ju jätte härliga. Min favorit är nog den med hattifnattarna på.

    Ha en god fortsättning på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj jisses har du 25 muggar redan!!!!
    låter ju bra tills man skall ha kalas,då vet man var porslinet finns hahaha!
    dina muggar är jätte fina!
    Lyck till med dina äventyr! /syster

    SvaraRadera
  3. 25 muggar... det var inte dåligt :) Själv äger jag bara 1 mugg. Den dricker jag nog ur, vet inte om den är vanlig eller "ovanlig". Men dom är fina :)

    SvaraRadera