torsdag, september 12, 2013

Vilken otroligt vacker höst vi har...

nästan så det är för bra att vara sant!
Trots att jag njuter för fullt av det härliga vädret
kom jag på idag att jag har inte suttit på terrassen och ätit eller druckit
inte en endaste gång i sommar!
Det är nog enda sommaren jag inte gjort det.
Och då har vi haft en otroligt fin sommar som
började redan i maj.
För första gången sen jag flyttade hemifrån har jag heller inte
plockat av några bärbuskar eller kokat nå saft.
Jag har inte plockat blåbär...
Som tur är har mina föräldrar plockat lingon åt oss
och mamma har kokat både äppelmos och äppelsaft åt oss :)
Maken och sönerna var också tidigare i sommar och plockade jordgubbar.
Ett par gånger var jag och plockade kantareller
och i förgår var jag med lillebror och plocka 1 liter lingon
som han skulle ha med till skolan :)
Det är chockerande litet som JAG tagit tillvara
av vad naturen bjuder på...

Men annars har jag ett rätt spännande liv :)
Ena dagen är jag egen företagare, andra dagen studerande,
sen är jag också praktikant just nu och så hoppar jag in och jobbar som anställd
då jag får erbjudande och har en lucka i almanackan.
Därför är det också väldigt lugnt på bloggen,
den har helt enkelt inte prioritet nr: 1.

Ja förresten det första fotot är taget för några veckor sen,
nu har maken allt tröskat och klart för i år.

Ha en skön dag ni andra också i detta härliga höstväder!

3 kommentarer:

  1. Ja du, vi har verkligen fått en strålande höst. Nu undrar man ju nästan hur länge detta vackra, härliga skall få fortsätta. Hörde från södra delen av landet att de hade åskväder där idag. Tänka sig,
    åskväder i September. Men det är väl bara att njuta så länge det varar, antar att vi hinner frysa en hel del sen också. Du tycks ha fullt upp i livet just nu så tråkigt lär du inte behöva ha:-) Härligt med föräldrar som fixar åt en det man inte hinner själv med.

    Allt gott till er och njut av livet!

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att hjälpa till med det man kan och till när det är så roliga sysselsättningar som lingonskogen och äpplen ;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja du har då full rulle!
    Men huvudsaken är att du har kul!!
    /kram syster

    SvaraRadera