söndag, september 04, 2011

Ibland är det skönt att...

ta dagen som den kommer!

Igår besökte jag och dottern grannstaden och detta museum.
Sen gick vi på cafe, ett som jag länge velat besöka. Hade kanske så höga förväntningar om det före att det inte kändes fullt så otroligt som jag trott.
Vi besökte gammeldags marknaden och slutligen ett till cafe som låg i anslutning till ett annat museum. Och det cafe´t var helt i min smak!
Gjorde inga stora inköp men hade en mycket trevlig dag med dottern! Sällan vi är ute helt ensamma hon och jag.
Murgrönan i zinkkrukan på bilden köpte jag av en fd klasskamrat på marknaden.
I övrigt har jag mest bara saftat och syltat hela helgen. Någon hade lämnat ena frysbox locket på glänt så hela frysen hade isat igen.
Hann inte safta före jag for på semester så jag frös in alla bär.
Tack snälla Sirkka som plockade av bärbuskarna med mej dagen före jag for på resa. Tack också mamma som plockat svarta vinbär åt mej, och Tack till Håkan och Ethel som hade med vinbär då dom kom från Sverige nu. 21 liter saft är nu tappat på flaskor, men ännu saftar jag för fullt.

Eftersom jag behövde få allt som fanns i frysarna att rymmas i en så har jag haft storkok dessa dagar.
Igår bjöd jag in "svenskarna" på mat och ikväll ringde jag och sa att mina föräldrar kan komma och äta med oss.
Och visst är det mysigt med hösten också?
Igårkväll myste vi med tända ljus samtidigt som vi tittade ännu ett avsnitt av familjen Macahan. Har nu kommit fram till den femte och sista säsongen. Mina söner gillar dem lika mycket som jag och t.o.m maken hålls vaken ;)

En riktig skön söndagskväll önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. ja no ska e va skönt tå ni får täijde skåda så kanske ni buri skåd na intressantan om kvieldan :)

    SvaraRadera
  2. haha! Ska du säij som int ens vill va hem o skåd tv med oss, du far ju iväg med kompisarna du varje helg...

    SvaraRadera
  3. Så duktig du varit!
    Det är ju verkligen gott med hemgjord saft och sylt.
    Tyvärr har här inte varit något bärår alls. Inga hjortron, inga blåbär och inga lingon. Men vi har ju en del nedfrysta sedan tidigare.
    Som tur är!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Du e verkligen flitig du!Å,ja jag håller med dig om att de e mysigt me lyktor!//Anette

    SvaraRadera