tisdag, september 27, 2011

Som jag skrev tidigare....

så är september en händelserik månad med mycket roligt.
Men man ska inte ha för roligt för då kanske man glömmer att uppskatta det, åtminstone blev det en tur till sjukhuset efter värkmedicin och muskelavslappnande eftersom ryggen inte samarbetar igen.
Så datorn har fått stå bra ifred de senaste 2 veckorna.
Annars har vi haft roliga saker på programmet som att maken och jag var ut på fest och fick sätta oss till dukat bord utan barn, det känns som en lyxkväll! (Och inträffar inte varje år) Att killarnas faster dessutom ringde och sa att hon gör mat till killarna var också lyxigt, då behövde jag inte alls koka den lördagen. Dessutom sa hon då jag hämtade dem på söndagen att vi har riktigt artiga killarna. Tur att dom kan uppföra sej någon gång...
Storebrors fotbolls lag firade avslutning för säsongen med paintboll och pizza efteråt. Stackars lillebror var grön av avundsjuka.

Sen fick jag vara med på tidsresan en dag (inhoppare), där barn i klasserna 3-4 fick bekanta sej med hur det var för 100 år sedan, 1911. Det råkade sej så att vår skola kom på besök som första grupp den dagen, så lillebror var med. Jag var tvätterska och lillebrors kompisar sa det blir nog lättare sen då du kommer in i framtiden och får använda tvättmaskin. Jag frågade vad en tvättmaskin var och jag blev så imponerad av deras förklaringar på tvättmaskiner och el. På eftermiddagen var det en annan skola som kom på besök.
Det hela utspelade sej på en mycket underbar plats som några snälla människor lånat ut.4H och Bark stod som arrangörer bakom projektet.
Senaste helg började maken i älgjakten och jag och väninnan for på loppisresa. Det var en bussresa där vi besökte loppisar samt en trevlig liten butik med stort urval. Dagen avslutades med kaffe på ett sommarcafe hos en loppis entusiast, och det var en trevlig överraskning! Helt annat än att stanna till och dricka kaffe vid någon mack, som ser likadan ut som nästa mack vi åker förbi.
Och killarna for denna helg och övernattade hos moster. Som dessutom bjöd hela familjen på taco då vi skjutsade dit killarna. Mmmm, jag säger det igen, jag älskar att sätta mej till färdig dukat bord.

Oj detta blev långt som en hel dagbok, nu dags att gå ut och jobba!

2 kommentarer:

  1. Jag undrar förstås vem det kan vara som gömmer sig bakom namnet "Torparmaja"?

    SvaraRadera
  2. Oj vad du har fått vara med om mycket roligt nu!blir riktigt avis där man sitter! Själv går det SOM VANLIGT på högvarv här.Ha en fin fortsatt vecka så ses vi på lörda?
    / SYSTER

    SvaraRadera