måndag, september 12, 2011

Hemma igen!

Efter en trevlig weekend i vårt västra grannland.
I torsdags genast killarna kom från skolan åkte jag med syster yster och våra söner och hälsade på vår mormors syster i Norrtälje. Oj vad trevligt vi hade, och vilket mottagande vi fick. Vi fick också träffa hennes barn och barnbarn (våra små kusiner) och barnbarns barn som bor i närheten. Och 2 av våra småkusiner har jag inte träffat på många, många år.
Jag tog också en promenad ner till sjön där jag som barn var och fiskade strömming. På den tiden var jag varje sommar med min mormor och morfar och hälsade på dit. Och även om det inte är mer än 4 år sen jag var dit senast så har jag inte besökt sjön sen jag var barn.
Jag är så glad att vi tog oss tid att åka och hälsa på dem alla. Och jag är så imponerad av mormors syster som har en ovanlig muskelsjukdom som gör att hon inte ens kan gå idag, och som har så svår reuma att hon inte ens kan böja sina fingrar.
Hon drar sej fram på en skrivbordsliknande stol och dricker kaffe med sugrör. Men bor och klarar ej själv i gården som för övrigt verkar vara full med folk. Före vi var där hade hennes barnbarn och hans flickvän varit där med hennes familj från Portugal. Dom pratade spanska men det gick bra med tecken språk att förstå varandra, sa hon. Och medan vi var där kom också ett barnbarn dit med en kompis från England. Och jag kan bara konstatera att hon trivs bäst med mycket folk omkring sej. 

Och ju äldre hon blivit desto mera påminner hon om vår mormor, både i sättet men också i utseende.Vilket gör att saknade efter mormor känns mer påtaglig just idag då jag kommit hem igen!

Imorgon är det dags att återvända till de vardagliga rutinerna och jag önskar alla en skön arbetsvecka!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin höstbild och vad fina flugsvampar är. Bra att du kunde komma iväg och hälsa på släktingarna i Norrtälje, till glädje för både dom och dig. Säkert roligt för pojkarna också. Ha det så bra och var rädda om er.
    / Eva

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och härlig text...Jag längtar också dit // mor

    SvaraRadera
  3. För det först, vilken super fin bild av svampen du har! Passar perfekt nu i höst!
    Sen tusen tusen tack för den trevliga resan. Jag hade så kul att jag fortfarande skrattar!
    Och tack för att du hjälpte mig så mycket med lille-O. du är en kanon syster och en kanon moster! Vilken tur att jag får ha just dig som MIN SYSTER!
    Ha en bra vecka nu så hörs vi!
    *kram*

    SvaraRadera