tisdag, september 06, 2011

Endel dagar bjuder på mer överraskningar än andra!

I växthuset idag fick jag besök, av en huggorm!

I affären hittade jag en för mej, nyhet:
(bild från Valios hemsida)
Vår familj älskar mögelost, speciellt aura. Denna mjuka aura ost rörde jag ner i köttfärs smeten då jag gjorde köttfärslimpa. Familjen tyckte det var gott! Själv måste jag testa om med lite annan krydd blandning...
Ikväll plockade jag äpplen av barnens träd, eller stora systers träd har dött, och store bror hade bara 2 stora äpplen på sitt träd. Men lille brors träd gav bra skörd. Det trädet som hararna nästan ätit opp.
Sen beskar maken dem, och det var också en överraskning, nu ser dom ut som om hararna ätit opp dem.
Vi slipper i alla fall räfsa en massa löv under dem.
Och maken säger att dom kommer att ge bra äppelskörd nästa år så då blir det säkert så ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar