onsdag, juli 13, 2011

Trevlig med oväntade gäster.....

för det fick vi ikväll!
Länge sen vi träffat några av dem också.
Dottern var snäll och bakade hallon och blåbärs paj!
Så mor i huset fick bara sitta och njuta av sällskapet!
Nu skall jag passa på och visa bilder från balkongen
före
före
före
efter
Vi gjorde enligt principen Man tager vad man haver!
En bänk, en stol och ett litet bord plockades fram ur uthuset och målades vita.
Skinnet i stolen köpte jag att ha i barnvagnen och pulkan då dottern var liten.
Det har varit på väg till lump insamlingen men så kom jag på att det kan vara skönt att ha det under rumpan i stolen på balkongen.
Det ända jag köpte var balkonglådorna till blommorna.
Jag hittade inget möblemang jag gillade så då tyckte jag att vi kunde använda det som redan fanns. Och sen den dagen jag snubblar på det jag vill ha så köper jag det. Ibland tar det många år innan jag hittar precis det jag söker. Ibland vet jag inte heller vad jag söker före jag snubblat över det, då vet jag att det var just det jag önskade mej!
Tills dess får dom mysa bäst dom vill i dessa!
För det är en härligan tid vi lever i nu, då man kan sitta ute och mysa bäst man vill!
Så det gäller att passa på, snart är det bara en månad tills skolan börjar igen!

1 kommentar:

  1. Tycker att din balkong blev ur fin och det FÖR ATT du tagit vad du haver....jätte fint.OCH MILJÖVÄNLIGT, du åkte inte till affären som många och hittade inget men köpte nåt ändå utan du gjorde helt rätt!!! För min del hoppas jag att du aldrig hittar det du söker eller att det tar så många år att jag inte orkar gå upp förtrappan för det var så mysigt som du hade det nu! Kram
    och pajen va super god som allt din dotter bakar!
    /objuden gäst 1

    SvaraRadera