torsdag, juli 21, 2011

Ibland är det en bra dag.....

Bild från nätet
ibland är det en dålig dag!
Jag läste för en tid sedan boken Män är från Mars och kvinnor är från Venus.

citat ur boken:
När en man älskar en kvinna börjar hon lysa av kärlek och tillfredsställelse. De flesta män väntar sig naivt att lyskraften ska vara för evigt. Men att räkna med att hennes ömhet och värme ska bli oförändrad är som att vänta sig att vädret aldrig ska växla och att solen jämt ska lysa. Livet är fullt av rytmer - dag och natt, hetta och kyla, sommar och vinter, vår och höst, molnigt och klart. På samma sätt har män och kvinnor sina egna rytmer och cykler i ett förhållande.

Jag tyckte det var fint skrivet!
Igår hade jag en dålig dag! Jag var trött, ryggen var slut och jag mådde skit! Då blir man sur och grinig och irriterad. Man ser allt man borde hinna få klart och man blir stressad, sen börjar man tycka synd om sej själv.....
Om jag också hade 4 veckor semester skulle jag minnsann haft staketet på terrassen målat, jag skulle haft mattorna tvättade och fönstren vore skinande rena OM, OM...osv.
(Just då är det svår att minnas att jag själv valt mitt liv)
Båda killarna skulle ha nattkompisar och jag var så trött att jag inte ens orkade med mej själv.

Idag är en ny dag, jag vaknade piggare än jag väntat mej. På vinden i storebrors rum hade 4 killar övernattat ätit chips o godis och druckit lemonad och tittat film före dom somnade. Av en hel vind hade dom tryckt in sej alla i det minsta rummet, finns det hjärterum så finns det stjärterum :)
Gissa hur där såg ut?!
Men hela mitt hjärta blev varmt när jag såg dessa pigga glada gossar.
Som haft lika roligt ute i regnet idag som dom hade ute i solskenet igår.
Lyckan är inget som kommer och knackar på dörren då staketet är målat och fönstren putsade.
Nej lyckan finns här och nu just idag i ett hus på landet där regnet smattrar på dom smutsiga fönstren och staketets vita färg flagnar.
Och tänk att just JAG får vara en del av detta kaos.
Det känns stort!

4 kommentarer:

  1. Kloka ord!Viktigast är att man gör saker för sin egen skull o inte för andras!Ha de bra!///Anette

    SvaraRadera
  2. så sant som det är skrivet syrran!så sant så!

    SvaraRadera
  3. Du tyckte att ditt citat var vackert. Och visst är det fina ord.

    Men jag tycker din egen berättelse om din vackra dag är minst lika fin.

    Må du få behålla din fina känsla,
    länge...

    SvaraRadera