måndag, juli 11, 2011

Ibland är det snabba ryck...

hos oss! (Fast oftast inte!)
På söndagsförmiddag satt hela familjen samlad till en sen frukost (ovanligt att alla är vid frukost bordet samtidigt på en söndag!). Jag har sagt i minst 3 års tid att det vore roligt att åka till Yyteri så barnen skulle få se vilken fin sandstrand det finns också i Finland, men det har aldrig blivit av. Hur det nu kom sej så gick allt väldigt fort och en timme senare satt hela familjen i bilen med picknick korg och badkläderna med.
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag på stranden, och barnen var inte ens osams under bilresan trots att det var 132 km en väg.
Dom 2 yngsta hyrde in sej i vatten rutschbanan 1 timme. Tyvärr glömdes kameran hemma, tur att jag åtminstone hann ta med bikini :)
Mini växthus
Sen var vi aningen trötta på kvällen när vi kom hem och plockade tomaterna, men det var absolut värt det. Alla 5 njöt vi verkligen av dagen!
Mini växthuset fick jag senaste helg av min syster, det var fullt med tomater. Jag har önskat en mini växthus och nu fick jag ett bara så där. Oj vad jag blev glad över det! Och överraskad!!
Storebrors rum
Idag har vi hamnat mitt i vardagen igen med allt vad det innebär. Jobb, tvätta kläder, klippa gräsmattan, koka mat, fotbolls match osv. Ja listan kan göras hur lång som helst, en hel del att ta igen då man latat sej några dagar.
Hann tvätta fönstret i store brors rum och bädda med rena lakan. Han har fått en ny byrå från Ikea så han håller på med stor städning, men det var så kaos åt andra hållet i hans rum nu så ditåt kunde jag inte fotografera.
Och plocka sin grejer får dom göra själv, jag är färdig då fönster och säng är okej. Lysdioderna ovanför sängen köpte han också på Ikea och nu satte vi opp dom ikväll. Blev väldigt mysigt i verkligheten, bättre än på bild.
Min syster har för flera år sedan broderat örngott till killarna, riktigt tjusiga. Detta med bilen är store brors och på det står det Byssan lull koka kittelen full, det var hans favorit vaggvisa då han var liten :)

Detta var verkligen ett rörigt inlägg, allt från sand strand till städning. Men kanske åter speglar det mitt liv riktigt bra, det är också en riktig mix av både det ena och det andra. Aldrig riktigt välplanerat.... för det blir sällan som jag planerar ändå.

Ha det gott och njut av sommaren vänner!

2 kommentarer:

  1. Oj,de va säkert skönt att ta paus i vardagen en stund!Å visst har vi de fint i Finland oxå!Jättemysigt ser de ut att ha blivit i storebrors rum!///Anette

    SvaraRadera
  2. Oj vad mysigt med en fmilje dag i yyteri! Det var ni 10000gånger värda! Kram syster!

    SvaraRadera