lördag, juli 09, 2011

2 dagars skön ledighet....

Härliga, härliga blåklockor vid sommartorpet!
då jag verkligen kopplat av.
Igår åkte jag med full bil till stranden och badade med killarna och deras kompisar. Sen åkte vi till sommartorpet (Första helgen i år!) och grillade hjortkött och åt nypotatis och sallad till. I trevligt sällskap!
Smultron på strå
Vi plockade smultron på strå och myste i solen.
Vedlidret på torpet
Vi fotograferade det tjusiga vedlidret vårt?!
Där tog vi vårt bröllopsfoto för 8 år sedan. Fotografen blev förtjust i det gamla vedlidret. Och det är han inte ensam om. Maken satt och tittade på vägg almanackan en dag i april i år och undrade om jag sett bilden. När jag gick och tittade närmare insåg jag att april månads bild var av vårt vedlider vid torpet.
Fotoklubben ger varje år ut en väggalmanacka med vackra naturfoton i.
Tydligen någon fler som fastnat för vårt vedlider.
En åskrädd Tibbe
Nu är vi hemma igen och åskan har just dragit förbi här. Tibbe blev rädd för åskan senaste helg när det kom en riktigt kraftig smäll och blixten förstörde en del av automatiken i vårt växthus (igen!).
Så många gånger som det brakat ner hos oss så har jag lärt mej att ha respekt för åskan, eller helt ärligt.... Tibbe och jag är vettskrämda.

Nu är det dags att ta på sej finkläderna och göra oss klara för fest! Det är brorsans sambo som har sitt 30 års kalas ikväll.
Trevlig lördagskväll till er andra också!

4 kommentarer:

  1. Bra att du fått koppla av!Stackars Tibbe,inte lätt att va rädd.Annars tycker jag att hela sommartorpet är fint,bra ställe.=)//Anette

    SvaraRadera
  2. Håller med överståände, hela torpet är underbart!!!!
    Ja man ska nog allt ha respekt för åskan det är inget att leka med, specielt för de som inte kan stänga ner strömmen helt som växthusägarna! Diddi är rädd här med så han och jag sitter gärna i bilen eller ligger under täcket!
    Ha en fin vecka nu och FÖRSÖK ta det så lungt du kan...inget extra nu!
    / Syster!

    SvaraRadera
  3. Åh, härliga blåklockor! Då de spricker ut i gräshavet vet man att sommaren är här.
    Badväder har det varit här också men det har inte blivit av så mycket att bada men sommaren har ju bara börjat så... det kommer nog.
    Säger ni vedlider? Här kallas det bara för vedhus. Men så exklusivt som ert är det förstås inte.
    Åskan är mysig att höra på avstånd. Kommer den nära blir jag och hunden också skrämd.
    Hoppas festen var bra!
    Ha det så bra, hälsningar Barbro.

    SvaraRadera
  4. Barbro Ja vi säger vedlider. Och visst är det tjusigt, dom kunde bygga förr!

    SvaraRadera