torsdag, juli 07, 2011

Jag har....

målat balkong räcket!
Min fysioterapeut var inte lika imponerad som jag själv....
Nu är det vitt och fint, för att vara utan färg igen nästa vår.
Kanske dags att tänka om, kanske man borde ha ett enkelt räcke av impregnerat virke?!
Som man tvättar och oljar in, och som inte ser taskigt ut om man hoppar över det en sommar....
Nu är det bara terrassens räck kvar, men där har jag fast mark under fötterna! Tack och lov!!
 

Och så tvingade jag maken att sätta upp blomlådor på balkongen. Blommorna har jag fått av min syster, dom ser lite tunna ut för dom har legat i en liten låda på gräsmattan en månad. (Sorry syster, men tur att hon känner mej så väl så hon vet att det kan bli lite så med mina odlingar).  Nu pysslar lillebror om dem och varje dag han kommer ut tittar han opp och säger, dom ser bättre ut idag mamma.
Härligt med positivt tänkande!
Dörren funderar jag på att tvätta och olja in med samma oljefärg blandning som utemöblerna, fast den färgen är mycket mörkare. Så jag vet inte om det är så god ide... 
Tibbe har förstört den då han krafsar och vill komma in. 

Själv känner jag mej aningen överkörd idag, var ut med tjejerna på en 10 km promenad igår. Känner mej lite förbryllar över att ryggen är trött, efter en promenad borde det väl vara fötterna och benen som är trötta. Roligt var det i alla fall och jag kunde gå, för 2 månader sen hade jag inte klarat detta. 
Livet går framåt trots att man ibland tycker att det går lite onödigt sakta.
Idag skiner solen ute, ha det gott alla!

1 kommentar:

  1. Men va fint de blev!Tänk va vit färg kan göra!Tack för sällskapet igår,riktigt kul.=)///Anette

    SvaraRadera