måndag, juni 13, 2011

Nu är den här....

























sommarvärmen alltså! Och alla myggor!
Det blev riktigt varmt på en gång. Vårt hus är alltid väldigt varmt sommartid, och inomhus har mätaren mest visat mellan 30-32 grader.
På tok för varmt för att kunna sova!
På torsdag kväll åkte vi till sommartorpet och sov där. Där var det så svalt att det nästan kändes rått i sängen, men alla sov gott.
Nu är vi hemma och svettas igen för annars måste vi väcka barnen så tidigt då vi själva vill åka hem och jobba i växthuset. Sover vi hemma kan dom vakna då dom vill.
Tanken var att jag skulle vara på torpet hela lördag och inte göra någonting men det blev inte så. Vi har åkt dit och övernattat och sen hem på morgonen.

Dottern och hennes kompisar tillbringade påsken på torpet, så vi slapp vårstäda där i år. För det hade dom redan gjort. Utebelysning hade dom också tänkt fixa tror jag för en lampskärm hängde i äppelträdet då vi kom dit. Jag tyckte det såg så komiskt ut så den hänger där ännu.
Syrenen blommade och doftade så otroligt ljuvligt där nu också.

Men nu inser jag att klockan redan passerat midnatt och att vi redan har måndag här, så nu skall jag gå och lägga mej.
Ha en trevlig arbetsvecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar